رییس سازمان لیگ اسکواش: به رشد تیم ملی کمک می کنیم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، «مجید جلیلی» در خصوص برگزاری هفته پایانی لیگ های اسکواش کشور اظهار داشت: با برنامه ریزی توانستیم مسابقات را منظم برگزار کنیم. همچنین باشگاه ها از آمادگی خوبی برای حضور در لیگ برخوردار بودند، به همین دلیل مسابقات با کیفیت مناسبی برپا شد. تعامل دو طرفه و همگرایی خوبی میان سازمان لیگ با بازیکنان تیم ها به وجود آمد و نسبت به سال گذشته سطح بالاتری را در لیگ تجربه کردیم.
وی ادامه داد: هدف سازمان لیگ و فدراسیون اسکواش از همان ابتدای سال بالا بردن سطح کیفیت تیم ها و لیگ بود. با توجه به تقاضای بسیار می توانستیم تعداد بیشتری تیم جذب کنیم اما در سال های گذشته این تیم ها در بین راه از ادامه بازی ها انصراف می دادند و علاوه بر آن باعث می شدند که مسابقات کیفیت قابل قبول و در شان لیگ نداشته باشد. به همین دلیل فیلترهایی را برای حضور تیم ها در لیگ گذاشتیم و این امر باعث شد تا در آغاز مسابقات تیم هایی با قدرت وارد لیگ شوند.
وی افزود: حضور بازیکنان ملی پوشان در لیگ اسکواش باعث پیشرفت سایر بازیکنان خواهد شد و امیدوارم در سال های آینده تعداد بازیکنان درجه یک اسکواش افزایش زیادی داشته باشد. مسابقات لیگ نیز مکمل خوبی برای تیم ملی است و باعث بهبود شرایط می شود.
جلیلی بیان کرد: سطح مسابقات لیگ زنان نسبت به سال های گذشته بسیار بالا بود. پیشرفتی که لیگ زنان در این 2 سال داشت قابل قیاس با 10 سال گذشته نیست. امسال شاهد رقابتی تنگاتنگ و دیدنی با حضور ملی پوشان در تمامی تیم ها بودیم.
لیگ اسکواش از روز 29 فروردین ماه به میزبانی باشگاه های انقلاب و حیدرنیا تهران آغاز و 31 فروردین به پایان رسید.
در لیگ برتر آقایان 8 تیم منتخب به صورت رفت و برگشت در 4 هفته لیگی به رقابت پرداختند و در لیگ برتر زنان 5 تیم منتخب در سه هفته لیگی با یکدیگر رقابت کردند.

منبع: ایرنا