رییس یوفا: هنوز هم می‌گویم، درباره محرومیت ۲ ساله سیتی حق با ما بود

 رییس اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) می‌گوید که همچنان رای این نهاد درباره محرومیت منچسترسیتی از حضور در تمام رقابت‌های اروپایی به مدت ۲ سال را قبول دارد و پای آن می‌ایستد هرچند دیوان عالی ورزش(کاس) بعدها این حکم را لغو کرد.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛  کمیته نظارت مالی یوفا در فوریه ۲۰۲۰ منچسترسیتی را به‌دلیل ارائه صورت‌های مالی جعلی درباره درآمدهای اسپانسرینگ بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶، به نقض مقررات بازی جوانمردانه مالی(فیرپلی مالی) متهم کرد. سیتی علاوه بر محرومیت ۲ ساله، ۳۰ میلیون یورو جریمه هم شد.

سیتی در آن برهه اعلام کرد که از این تصمیم ناامید شده اما غافلگیر نشده است. در ادامه نیز پرونده را به دیوان عالی ورزش کشاند و این نهاد نیز رای محرومیت را لغو و جریمه را به ۱۰ میلیون یورو کاهش داد.

با این حال، الکساندر چفرین، رییس یوفا می‌گوید که این نهاد در محروم کردن سیتی حق داشته است. وی افزود: می‌دانیم که حق با ما بود. اگر غیر از این بود آن تصمیم را نمی‌گرفتیم. شخصا با سابقه ۲۵ سال کار به عنوان وکیل در دادگاه‌های بدوی، می‌دانم که گاهی در پرونده‌ای که مطمئن هستید شکست می‌خورید، برنده می‌شوید و عکس آن هم صادق است. صرفا باید به یک دموکراسی متقن که تصمیم دادگاه برپایه آن گرفته شده، احترام بگذارید.

وی افزود: نمی‌خواهم درباره پرونده (منچسترسیتی) حرف بزنم. اما به صحت و اعتبار تصمیم هیات مستقل خودمان باور دارم. خودم هم به هیچ عنوان وارد این تصمیم‌گیری نشدم.

لیگ برتر انگلیس در فوریه ۲۰۲۳، سیتی را به ۱۱۵ فقره نقض مقررات مالی حد فاصل سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ متهم و این باشگاه را به یک کمیسیون مستقل ارجاع داد. با این حال، هیچ رایی برای سیتی صادر نشد. اما درست بعد از ارجاع سیتی، باشگاه اورتون به دلیل نقض مقررات سود و ثبات، با کسر ۱۰ امتیاز جریمه شد! همچنین ناتینگام فارست نیز اوایل ماه جاری به تخلفات مشابه اما شدیدتری متهم شد.

پپ گواردیولا، سرمربی سیتی خواستار شکیبایی درباره اتهامات واردشده به سیتی شد و گفت که پرونده سیتیزن‌ها کاملا با مورد اورتون تفاوت دارد. با این حال، چفرین با اشاره به کلافگی هواداران از تاخیر در صدور حکم گفت: آنها می‌خواهند از ماجرا باخبر شوند و عواقب آن چیست اما وارد ماجرای لیگ برتر نمی‌شوم. انتقاد هم نمی‌کنم