زارعیان: مدال برنز ملایی با ارزش تر از جهانی بود/ دست سعید مقابل حریفانش رو نشد

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، رقابت‌های گرندپری کرواسی شنبه هفته جاری با حضور ۵۵۸ جودوکار از ۸۷ کشور جهان به میزبانی زاگرب برگزار شد و در دومین روز از این مسابقات سعید ملایی تنها نماینده جودو ایران موفق شد مدال برنز این رقابت‌ها را از آن خود کند.

مجید زارعیان در پاسخ به این سؤال که شرایط فنی آخرین مرحله رقابت های گرند پری جودو که به میزبانی کرواسی برگزار شد، چطور بود، گفت:

مسابقات جودوی گرند‌پری کرواسی واقعا رقابت‌های سخت و سنگینی بود؛ با توجه به اینکه آخرین مرحله این رقابت‌ها قبل از مسابقات جهانی ژاپن بود تمام کشورها با تمام نیرو و قوا در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده بودند. به این دلیل که در خیلی از کشورها در هر وزن دو نفر شرکت کننده آورده بودند تا حریفان خود را برای مسابقات جهانی به راحتی بتوانند آنالیز کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که عملکرد سعید ملایی در این رقابت‌ها چطور بود، گفت:

شرایط، شرایط سختی بود، اما سعید خیلی خوب درخشید. با اینکه ما در دو مرحله رویداد گرند پری مجارستان و کانادا حضور نداشتیم اما سعید باز هم خیلی خوب مبارز ه کرد و حریفان خود را شکست داد. شکست حریف سختی مانند گرجستان و یا شکست دو حریف کره‌ای در مسابقات گرند اسلم و گرند پری که صاحب مدال‌های خوشرنگی بودند واقعا کار بزرگی بود. در این رقابت‌ها همه کشورها با صد درصد آمادگی خود شرکت کرده بودند؛ چون مسابقات جهانی ژاپن در پیش است. در هر صورت عملکرد سعید برای ما قابل قبول بود و مدال برنزی که کسب کرد به نظرم با ارزش‌تر از مدال جهانی بود، چون سطح فنی مسابقات بالا بود. او در این رقابت‌ها یک مرحله استراحت کرد و 5 بار برای مبارزه با حریفان سرسخت خود به رویتاتامی رفت.

سرمربی تیم ملی جودو  در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد:

شکست دو جودوکار کره جنوبی در یک روز واقعا کار سختی بود. به این دلیل که تیم ملی کره جنوبی با تمام قوا آمده بود، شکست کره‌ای‌ها مقابل سعید نشان داد که آنها به خاطر تغییر تاکتیک و تکنیک سعید در طول مبارزات نتوانسته بودند روی او آنالیز خوبی انجام دهند. دست سعید مقابل حریفانش از لحاظ تاکتیک و تکنیک رو نشد.

زارعیان  در پاسخ به این سؤال که مسابقات جهانی جودو شهریور قرار است برگزار شود آیا تا پیش از حضور در این مسابقات برنامه‌ای برای تیم ملی دارید یا خیر، گفت:

سعی ما این است که تا قبل از حضور در مسابقات جهانی در یک مرحله اردوی مشترک حضور داشته باشیم. اگر این فضا مهیا نشد در اردوی داخلی تمرین خواهیم کرد و چند روز پیش از آغاز مسابقات جهانی به ژاپن اعزام شویم تا بچه‌ها با شرایط آب و هوایی این کشور آشنا شوند. تمام کشورها یک هفته تا 10 روز قبل از آغاز مسابقات در ژاپن اردو برگزار می‌کنند. امیدوارم این فضا برای ما مهیا شود.

منبع: فارس