زاهدی: ریسک خروج از اوکراین در این شرایط زیاد است

شهاب زاهدی گفت: سفرهای هوایی لغو شده و خروج از اوکراین ریسک زیادی دارد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه صبح پنجشنبه دستور آغاز عملیات نظامی در خاک اوکراین را صادر کرد و به دنبال این فرمان نیرو‌های نظامی روسی در ساعات اولیه صبح وارد اوکراین شدند.

لوهانسک یکی از شهرهای اوکراین است که شرایط نا به سامانی را تجربه می کند. شهاب زاهدی بازیکن تیم فوتبال زوریا لوهانسک تا کنون موفق به خروج از اوکراین نشده است.

زاهدی درباره شرایط تیمش و اوکراین پس از درگیری با روسیه توضیحاتی داد.

تیم ما شرایط خوبی داشت

زاهدی گفت: تیم ما شرایط خوبی را پشت سرگذاشته است. ما اردویی در ترکیه برگزار کردیم که بیش از یک ماه طول کشید و آماده بازی‌ها بودیم، اما اعلام شد که تمام ورزش‌ها به مدت ۳۰ روز به تعویق خواهد افتاد. البته این خبر دیشب به امضای مقامات نرسیده بود وحالت رسمی نداشت.

پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، اعلام شد تمام فعالیت‌های فوتبالی اوکراین معلق می شود و تا اطلاع ثانو لیگ اوکراین تعطیل خواهد بود. زوریا در جدول لیگ اوکراین زوریا لوهانسک با ۴۷ امتیاز صدرنشین است.

امروز وزارت امور خارجه کشورمان از ایرانیانی که در اوکراین هستند خواست خاک این کشور را ترک کنند.

زاهدی گفت: با وجود اینکه شهری که ما در آن مستقریم نزدیک روسیه است و نیروی نظامی این کشور وارد شهر‌های مرزی اوکراین شده، اما درگیری به شهر ما نرسیده است. شهر ما از خارکیف کوچک‌تر است و آشوبی در اینجا رخ نداده، با این وجود پمپ بنزین و فروشگاه‌ها شلوغ است و طبق شنیده ها احتمال دارد آب و برق نیز قطع شود.

ریسک ترک اوکراین زیاد است

شهاب زاهدی گفت: شرایط اوکراین قدری نا به سامان است، اما شهری که من در آن مستقر هستم اوضاع بهتری دارد، اوضاع لوهانسک نیز خوب نیست اما تیم فوتبال زویا لوهانسک حدود ۶ سال پیش از ان شهر به زاپاروژیا منتقل شد.

او افزود: هم اکنون هیچ پروازی در خاک اوکراین انجام نمی‌شود، تنها مرز زمینی غرب اوکراین در همسایگی لهستان باز است. برای رسیدن به آن جا نیز باید مدت زیادی در راه باشم و احتمال دارد در این سفر با درگیری مواجه شوم. خطر این کار زیاد است؛ بنابراین فعلا این ریسک را نمی‌کنم.

شهاب زاهدی در این فصل  ۴ پاس گل داده و ۱۰ گل به ثمر رسانده است. او با اللهیار صیادمنش هم تیمی بود تا اینکه اللهیار حدود دو ماه پیش با اتمام قرارداد قرضی اش راهی ترکیه شد و پس از آن نیز به صورت قرضی به هال سیتی پیوست تا در لیگ انگلستان بازی کند.

شهاب زاهدی در آستانه بازی تیم ملی مقابل عراق در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که صیادمنش در تیم عملکرد خوبی داشت و همین مسئله باعث شد پیشنهادات خوبی به او بشود. او گفته بود من نیز برای جدایی در نیم فصل پیشنهادات قابل توجهی داشتم، اما با توجه به تجربه قبلی ام ترجیح دادم در پایان فصل به نقل و انتقال فکر کنم.

شهاب زاهدی پیش از این به صورت قرضی از تیمی که در آن بازی می‌کرد جدا شده و در نیم فصل به باشگاه دیگری پیوست و برای رسیدن به هماهنگی با تیم جدیدش شرایط سختی را پشت سر گذاشته بود.

طبق قوانین فیفا زاهدی می تواند در زمان جنگ به دلیل مسائل امنیتی قراردادش را با تیم فسخ کرده و به تیمی بپیوندد که مایل به بازی در آن است.

شهاب زاهدی گفت: تا چند روز آینده مشخص می‌شود که بازیکن آزاد هستم یا  خیر. آن موقع باید برای جدا شدن از تیم تصمیم بگیرم.

بیشتر بخوانید :