زنگ خطر جدی برای جام ملت‌های آسیا/ کی‌روش مهم نیست باشگاه‌ها مهم هستند!

کارشناس فوتبال آسیا توجه به تیم ملی ایران برای جام ملت‌های آسیا را منوط به سیاست‌های بلند مدت دانست و گفت: ما باید دست از تعارف برداریم و واقعیت را بپذیریم.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه؛ تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با قبول شکست برابر آمریکا و انگلیس و کسب یک پیروزی برابر ولز، از دور این مسابقات حذف شد. تیم ایران با هدایت کی روش سومین حضور متوالی اش در جام جهانی را تجربه می‌کرد اما بار دیگر در حسرت صعود به دور حذفی این رقابت‌ها باقی ماند.«کیمه شیائو کوما» خبرنگار چینی حاضر در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با بررسی شرایط تیم‌های مختلف قاره آسیا و همچنین ظهور پدیده‌هایی همچون مراکش گفتگویی را انجام داد که این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

کوما با اشاره به شکست سنگین تیم ملی ایران مقابل انگلیس گفت: یکی از تلخ‌ترین بازی‌های جام جهانی همین دیدار بود. ایران اسم بزرگی در فوتبال آسیا محسوب می‌شد اما این دیدار نشان داد توانایی‌هایش در سطح دنیا نبود.

برنگار چینی در حوزه فوتبال افزود: اگر این دیدار را نادیده بگیریم باز هم نمی‌توان نمره قبولی را به بهترین تیم آسیا در رنکینگ فیفا داد. ایران مقابل آمریکا بازی قابل درکی نسبت به حرف انجام نداد. تیمی که در سال ۲۰۱۸ توانست پرتغال را به چالش بکشد، مقابل آمریکا مدیریت خوبی در میدان مسابقه نداشت تا ببازد و حذف شود.

کوما یادآور شد: فکر می‌کنم بازی‌های ایران در ۲۰۰۶، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ بسیار سخت‌تر از جام جهانی ۲۰۲۲ بود اما ایران با وجود گروه نسبتاً بهتر نتوانست بهترین باشد.

بیشتر بخوانید:

کی روش رقیب پیدا کرد/۳ گزینه داخلی برای هدایت تیم ملی فوتبال
کنایه برانکو به کی روش/ همه قدرت تیم ما را دیدند
دلایل حذف ایران از جام جهانی از دیدگاه دستیار کی روش

انتهای پیام/