زنگ خطر AFC برای فوتبال ایران به صدا درآمد

روز گذشته کنفدراسیون آسیا سرانجام خبرهایی که غیر رسمی در این زمینه به گوش می رسید را رسمی و طبق برنامه ای که اعلام کرد، مشخص شد برای هیچ باشگاه ایرانی حق میزبانی قائل نشده است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، این در حالیست که در بین 3 نماینده قطعی ایران در مرحله گروهی (استقلال، تراکتور و پرسپولیس تیم پرسپولیس دارای شرایط واجد میزبانی بود اما حتی برای سرخپوشان هم مسئولان کنفدراسیون حقی قائل نشدند و هند را که از لحاظ تجربی و کیفی قابل قیاس با ایران نیست را بر دیگر تیم های گروه E ترجیح دهند.

نکته بسیار حائز اهمیت دیگری که نباید به راحتی از آن گذشت بی توجهی کنفدراسیون آسیا به عدم حضور تیم های ایرانی در عربستان است که بدون در نظر گرفتن ملاحظاتی که بین دو فدراسیون وجود دارد، میزبانی گروه استقلال را به الاهلی عربستان داده اند.

در واقع تصمیم روز گذشته کنفدراسیون آسیا زنگ خطری برای میزبانی مرحله گروهی انتخابی جام جهانی است. در مورد میزبانی گروه ایران هم زمزمه های شدیدی بابت برگزاری مسابقات در بحرین است. اتفاقی که اگر رخ دهد، از سلب میزبانی باشگاه های ایرانی یک پله بدتر است. وضعیت تیم ملی کشورمان در گروهی که عراق، بحرین، کامبوج و هنگ کنگ قرار دارد، نامناسب است و در واقع شاگردان دراگان اسکوچیچ برای صعود از این مرحله باید تمام دیدارهای برگشت خود را ببرند. تصور اینکه میزبانی در کشوری باشد که از نظر نتیجه گیری از ایران بهتر عمل کرده فشار روانی زیادی بر تیم ملی وارد می کند.

آیا فدراسیون جدید در دیپلماسی ورزشی خود همانند گذشتگان عمل می کند یا به روش های دیگری متوسل می شود؟ این موضوعی است که شهاب عزیزی خادم رئیس فدراسیون و هم قطارانش باید خیلی زود به نتیجه برسند؛ وگرنه شاهد از دست رفتن این میزبانی هم خواهیم بود.

بیشتر بخوانید :
کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان و مکان بازی های انتخابی جام جهانی را تصحیح کرد
کنفدراسیون آسیا، مختصات لباس پرسپولیس را تائید کرد
کنفدراسیون فوتبال آسیا به قهرمانی استقلال در آسیا پرداخت

انتهای پیام/