سازمان تأمین اجتماعی پرسپولیس را نمی‌خواهد

رئیس کانون کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی با انتقاد از واگذاری سهام پرسپولیس به تأمین اجتماعی از وزارت کار گله کرد.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران با رد واگذاری باشگاه پرسپولیس به سازمان تامین اجتماعی و مخالفت بازنشستگان با این موضوع گفت: مشخص نیست آقای صولت مرتضوی وزیر کار و رفاه دولت است یا وزیر ورزش؟چرا که وی پیگیر این موضوع است.

علی دهقان کیا افزود: آقای صولت مرتضوی گفته که واگذاری پرسپولیس به صندوق های بیمه ای وزارت کار افتخار بزرگی است اما ما به عنوان صاحبان سرمایه سازمان تامین اجتماعی با صدای بلند و رسا می گوییم ما با تمام ارادتی که به این باشگاه داریم این افتخار را نمی خواهیم چون بازنشسته ما در تامین هزینه های زندگی خود درمانده است و فقط این مانده که از بازنشستگان تامین اجتماعی در جایی که عایدی برای ما ندارد هزینه شود.

وی گفت: درست است که سازمان تامین اجتماعی نهاد عمومی غیر دولتی است اما دست دولت در جیب ماست و دولت نه تنها بار تعهدات مالی خود به تامین اجتماعی را عهده دار نمی شود اما در نهادهایی مثل شهرداری دولت کمک کننده است و دست در جیب این نهاد نمی کند.

او گفت: وقتی فصل تخصیص بودجه در مجلس می شود وزارت کار کجاست؟ ما بازنشستگان با رایزنی با نمایندگان مجلس در خصوص پرداخت بدهی های دولت به تامین اجتماعی فعالیت گسترده می کنیم اما موقع هزینه که می شود وزارت کار حاضر است آن هم هزینه در موضوعاتی که سودی برای بازنشسته ندارد. ما مخالف هستیم و اعلام می کنیم اگر اتفاقی بیفتد مسئولان دخیل در این موضوع باید مسولیت خود را بپذیرند.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران گفت: چرا دولت شرکتهای سوده را به ما واگذاری نمی کند؟ چرا در واگذاری پرسپولیس ما می شویم بخش خصوصی اما در مساله بانک رفاه کارگران ما خصوصی نیستیم و 67 درصد سهام این بانک از مالکیت سازمان تامین اجتماعی خارج می شود؟ تا کی باید شاهد یک بام دو هوای دولت در سازمان تامین اجتماعی باشیم؟ دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت مسئولان را؟

انتهای پیام/