سانسور اظهارات ساپینتو و اسلحه ای که پنهان شد

اینبار در استقلال مدیر رسانه ای باشگاه در چند بخش روشن و مشخص از مصاحبه اقدام کاملا مشابهی را انجام داد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، اظهارات ساپینتو در مورد فتح الله زاده در کانال رسمی باشگاه استقلال به درستی منتشر نشد و تیم رسانه ای استقلالی ها طبیعتا به منظور جلب رضایت فتح الله زاده اظهارات سرمربی آبی پوشان علیه وی را منتشر نکرد ، حتی مدیر رسانه ای باشگاه استقلال که وظیفه ترجمه اظهارات ساپینتو در نشست خبری را بر عهده داشت نیز بخشی از گفته های ساپینتو را تغییر داد تا با سانسور گفته های سرمربی ضمن جلب رضایت فتح الله زاده از ضرب و شدت آن علیه مدیرعامل کم کند.

بررسی دقیق این اظهارات نشان می دهد مشابه اتفاقی که در دهه هشتاد در باشگاه پرسپولیس روی داد اینبار در استقلال به شکل دیگری تکرار شده است. آرش فرزین مترجم راینر سوبل سرمربی آلمان پرسپولیس در آن دوران اظهارات سرمربی آلمانی علیه علی پروین را به شکل نادرستی ترجمه کرده بود تا انتقادات سوبل از پروین را کمرنگ کند و اینبار در استقلال مدیر رسانه ای باشگاه در چند بخش روشن و مشخص از مصاحبه اقدام کاملا مشابهی را انجام داد.

به طور مثال در ابتدای این مصاحبه جایی که ساپینتو در اظهارات خودش می گوید:” ما مدیرعاملی داشتیم که از باشگاه رفت و دوباره برگشت اما اولین کاری که بعد از بازگشت انجام داد و من نمی دانم چرا، آن هم در حالی که ما فکر می کردیم او برگشته که اتفاقات خوبی را برای تیم رقم بزند به جای اینکه مشکلات را حل کند مثل این بود که اون اسلحه ای گرفته به برنامه تلویزیونی رفته و به بازیکنان و سرمربی شلیک می کند و من از این موضوع شگفت زده شدم.”

این بخش از اظهارات ساپینتو در ترجمه مدیر رسانه ای استقلال سانسور شد و زرندی هیچ اشاره ای به مثال ساپینتو ، اسلحه و شلیک به بازیکنان و مربیان تیم در این نشست نکرد تا اظهارات سرمربی را به سود مدیرعامل تلطیف کرده باشد. زرندی حتی در بخش ابتدایی این اظهارات از افعالی که نشان دهنده نقش فتح الله زاده باشد استفاده نکرده و در ترجمه بخش اول صحبت های ساپینتو گفت:اولین چیزی که لازم است بعد از این بازگشت و ما نمی دانیم چرا؟ (ترجمه اصلی:اولین کاری که بعد از بازگشت انجام داد و من نمی دانم چرا)

مربی پرتغالی در بخش دیگری از این نشست گفت:من از آنها خواهش کردم این مشکلات را حل کنید اما تا الان آنها(اشاره به مسئولان باشگاه) این مسائل را حل نکردند. در ترجمه مدیر رسانه ای استقلال هم این بخش بدون اشاره به مدیران باشگاه مطرح می شود و زرندی می گوید:من خواستم لطفا این مشکلات را برطرف کنید اما تا الان حل نشده!(بدون اشاره به مسئولان باشگاه)