سانیول و معجزه دوباره هامبورگ

ویلی سانیول دوباره در هامبورگ احساس فوق‌العاده‌ای را تجربه کرد و حالا تیمش شانس صعود به دور یک‌هشتم نهایی را دارد.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه؛  همیشه هامبورگ. سال ۲۰۰۱ ویلی سانیول اولین قهرمانی‌اش در بوندسلیگای آلمان را در بندر شمالی آلمان با بایرن‌مونیخ به دست آورد و در یورو ۲۰۲۴ نیز سرمربی فرانسوی گرجستان هیجان دیگری را در فولکس‌پارک‌اشتادیون تجربه کرد. بازی هیجان‌انگیز جام ملت‌های اروپا مقابل جمهوری چک، سرمربی تیم ملی گرجستان را به یاد بهترین دوران فوتبالش، زمانی که هنوز بازیکن بایرن مونیخ بود، انداخت. او اولین قهرمانی در بوندسلیگا را سال ۲۰۰۱ با گل پاتریک اندرسون جشن گرفت.

۲۳ سال بعد، داستان دیگری برای سانیول در هامبورگ رخ داد. گرجستان می‌توانست در ثانیه پایانی گل برتری را برابر چک به ثمر برساند. سه بازیکن گرجی در آخرین ثانیه بازی به سمت دروازه چک دویدند و همه منتظر گل گرجستان بودند ولی بر خلاف اندرسون در سال ۲۰۰۱ (بازیکن بایرن که گل قهرمانی را به ثمر رساند) این بار سابا لوبیانیدزه توپ را به جای ورود به دروازه به بالای دروازه فرستاد. سانیول پس از بازی گفت: فکر نمی‌کنم بخواهم دوباره به اینجا بیایم. خیلی خسته‌کننده است، خیلی اعصاب‌خردکن است.

این فرانسوی ۴۷ساله از سال ۲۰۲۱ مربی گرجستان است و توانست گرجستان را برای اولین بار به یورو برساند. سانیول از دورانی که در این کشور داشته ابراز رضایت کرد و گفت: احساس من قطعا غرور است. اگر بدانید ما از کجا آمده‌ایم، نمی‌توانید ناامید شوید.

گرجی‌ها پیش از او مربیان برجسته‌ای داشتند. مثلا کلاوس تاپ‌مولر آلمانی یا هکتور کوپر آرژانتینی که با تیم‌های باشگاهی‌شان به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیدند یا آلن ژیرس فرانسوی که در سال ۱۹۸۴ در کنار میشل پلاتینی قهرمان اروپا شد. بر خلاف مربیان قبل، سانیول اکنون بازیکنان برجسته‌ای در سطح بین‌المللی در تیمش دارد، مانند خویچا کواراتسخلیا (ناپولی) و گیورگی مامارداشویلی (والنسیا) که روز شنبه فوق‌العاده بود.

ویلی سانیول پس از سوت پایان بازی در هامبورگ اولین نفری بود که لوبیانیدزه ناراحت را در آغوش گرفت. سانیول گفت: پیش او رفتم چون می‌توانستم احساس او را در آن لحظه تصور کنم. سعی کردم به او بگویم: اگر تلاش نکنی، هرگز موفق نمی‌شوی.

اما چیزی که گرجی‌ها به یقین می‌دانند این است که در آخرین بازی گروهی مقابل پرتغال هنوز شانس صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی را دارند. یک برد برای گرجستان کافی است که این تیم صعود کند و روبرتو مارتینس سرمربی پرتغال پیش از این نیز اعلام کرد که در این دیدار در گلزن‌کرشن به برخی از بازیکنان ثابتش استراحت خواهد داد.

انتهای پیام/