ستار همدانی : بررسی مشکلات استقلال توسط پیشکسوت این تیم/ هافبک مقتدر نداریم!

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ،ستار همدانی  با اشاره به پیروزی استقلال برابر صنعت نفت آبادان که پنجشنبه گذشته و در هفته چهاردهم لیگ برتر انجام شد، گفت: در چند هفته گذشته بازی برابر نفت یکی از بازیهای خوب استقلال بود که با یک نتیجه مطلوب هم همراه شد.

وی تاکید کرد: با اینکه استقلال این دیدار را با پیروزی به پایان رساند اما هنوز سرعت تیمی آبی پوشان پائین است و شفر نتوانسته این مشکل برطرف کند. سرعت انتقال توپ از دفاع به حمله آبی پوشان کند است و اگر آنها بخواهند در دیدارهای بعد موفق باشند باید هر چه زودتر این مشکل را برطرف کنند.

پیشکسوت استقلال در ادامه گفت: یکی از معضلات استقلال، نبود یک هافبک مقتدر و بازیساز در میانه میدان است که بتواند به بازی سرعت داده و با دوندگی و جنگندگی در میانه میدان نبض بازی را در اختیار و پاس های هدفمندی را به مهاجمان بدهد. البته این روزها فرشید اسماعیلی و همام طارق عملکرد نسبتا خوبی در زمین دارند ولی با وجود این دو بازیکن، هنوز مشکل نبود یک هافبک قدرتمند در خط میانه استقلال باقی است.

همدانی در پاسخ به این سوال که «آیا استقلال در طول نیم فصل اول دچار نوسان بوده است یا خیر؟»، گفت: اعتقاد دارم آبی پوشان یک روند روبه رشد لاک پشتی دارند و آرام آرام به بالای جدول می رسند. البته استقلال چند مشکل بزرگ از ابتدای فصل داشته است. مشکل اول این تیم تغییرات در سطح مدیریتی بود. به خاطر این تغییرات بعضی کارها که قرار بود مدیرعامل پیشین انجام دهد ناتمام ماند و مدیرعامل فعلی هم باید به کارهای روزمره می رسید که این موضوع باعث اختلال در کارهای مدیریتی شد. نکته بعدی رفتن چند بازیکن با تجربه بود که ضربه زیادی به استقلال زد و نکته بعد دیر رسیدن بازیکنان به تمرینات پیش فصل بود. مهمترین نکته، نبود یک وحدت و همدلی در تیم بود که خوشبختانه این مسئله این روزها در حال از بین رفتن است اما در مجموع این اتفاقات باعث شد که آبی پوشان مشکلات زیادی رامتحمل شوند و نتوانند یک بازی خوب از خود ارائه دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: استقلال بازیهای سختی در لیگ قهرمانان و لیگ برتر دارد و انتظار هواداران هم از این تیم بالا است. بنابراین مسئولان تیم به همراه کادر فنی باید برای جذب بازیکنان جدید تلاش زیادی از خود به خرج دهند تا بتوانند نفرات مورد نظر شفر را جذب و یک تیم قدرتمند را در نیم فصل دوم روانه میدان کنند.

پیشکسوت استقلال در خصوص دیدار روز جمعه آبی پوشان برابر سپیدرود رشت گفت: استقلال دو بازی حساس برابر سپیدرود و پدید مشهد تا پایان نیم فصل اول دارد. بنابراین باید با یک روند رو به رشد، بردهایش را ادامه دهد تا بتواند موقعیت خود را در جدول بهبود ببخشد.

همدانی تاکید کرد: سپیدرود از زمانی که علی کریمی به عنوان سرمربی این تیم مشغول به این کار شده عملکرد خوبی داشته و از آن هرج و مرج ابتدای فصل بیرون آمده و این روزها نظم خوبی پیدا کرده است. مطمئنا به راحتی نمی خواهد در رشت به استقلال امتیاز دهد اما اگر آبی پوشان هم می خواهند موقعیت خود را در جدول بهبود ببخشند باید این بازی را با پیروزی به پایان رسانده تا خود را آماده یک دیدار حساس برابر پدیده مشهد کنند.

این پیشکسوت فوتبال در پایان خاطرنشان کرد: این روزها برخی از پیشکسوتان از عملکرد فنی استقلال انتقاد می کنند. البته انتقاد حق طبیعی آنان است چون  به این تیم تعصب دارند ولی امیدوارم این انتقادات جنبه تخریب پیدا نکند زیرا این موضوع باعث حاشیه سازی برای استقلال می‌شود. بنابراین پیشکسوتان باید با انتقادات سازنده راهگشای مشکلات تیم محبوبشان باشند.

منبع مهر