سخنگوی دوومیدانی: تفتیان رکوردش را تکرار کند، هزینه اردوی اول فرانسه را هم می‌دهیم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، حسین شایان درمورد برگزاری رقابت‌های استعدادهای برتر دومیدانی در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مسابقات خوبی برگزار شد در یک سری رشته‌ها به خصوص پرتاب دیسک نتایج خیلی خوبی رقم خورد و ما منتظریم تا رکوردهای کامل بیاید و بتوانیم اردوی تیم ملی نوجوانان را برگزار کنیم. باید روی نفراتی که انتخاب می‌شوند برنامه‌ریزی و کار زیادی صورت بگیرد تا در آینده بتوانیم شاهد  نتایج خوبی باشیم. 

وی درمورد اینکه تفتیان بعد  از کسب سهمیه المپیک از فدراسیون انتقاد کرده و گفته است فدراسیون نمی‌خواست در اردوهای اروپایی شرکت کند گفت:

بحثی که درمورد در خانه ماندن مطرح کرده شاید به خاطر اردوی اول او باشد با توجه به نتایجی که در بازی‌های آسیای و قهرمانی آسیا ک سب شده بود فدراسیون با اردوی فرانسه او مخالفت کرد و این دونده با هزینه شخصی‌اش رفت اما در این اردویی که دوباره به فرانسه رفته هزینه‌هایش به غیر از بلیت رفت و برگشت برعهده فدراسیون است. 

سخنگوی سازمان تیم‌های ملی افزود:

اگر تفتیان بتواند همین رکورد 10.03 ثانیه را در مسابقات قهرمانی جهان ثبت کند هزینه‌های اردوی اول او را هم  پرداخت خواهیم کرد.

شایان درمورد اینکه شاید ثبت این رکورد در مسابقات قهرمانی جهان سخت باشد گفت:

به هر حال وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم از فدراسیون‌ها نتیجه و مدال می‌خواهند و ارزش کار فدراسیون‌ها را با مدال می‌سنجند. تفتیان شرایط خوبی دارد و من امید زیادی دارم که او بتواند رکورد خوبی را در مسابقات جهانی قطر ثبت کند. 

وی درمورد اینکه آیا ورزشکار دیگری شانس حضور در قهرمانی جهان را دارد یا خیر، گفت:

تا 15 شهریور ماه ورزشکاران فرصت کسب سهمیه را دارند. امیدواریم یکی دو ورزشکار مانند مهدی پیرجهان در 400 متر مانع و کیوان قنبرزاده در پرش ارتفاع بتوانند سهمیه را بگیرند.پیرجهان خیلی به رکورد ورودی نزدیک است و این شانس را دارد که سهمیه جهانی را بگیرد. 

سخنگوی سازمان تیم‌های ملی در مورد اینکه چه زمانی پاداش مدال آوران در مسابقات قهرمانی آسیا پرداخت می‌شود،‌گفت:

در مورد پاداش‌ها خود رئیس فدراسیون باید نظر بدهد اما چیزی که من می‌دانم اینکه این پاداش‌ها مصوبه هیات رئیسه فدراسیون است و مطمئنا پرداخت خواهد شد.

منبع: فارس