سردار، برگ برنده احتمالی مورینیو در جدال با آلگری

یوونتوس و ااس رم در آخرین نبرد سال ۲۰۲۳ برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛  در حساس‌ترین هفته هجدهم سری آ، امشب در تاریخ نهم دی ماه شاگردان ژوزه مورینیو در ااس رم به مصاف یوونتوس خواهند رفت.

همانطور که مشخص است آخرین بازی سری A در سال ۲۰۲۳ بزرگ و جذاب است، یوونتوس مدعی قهرمانی میزبان رم خواهد بود در حالی که ۱۲ امتیاز از میهمانش بیشتر دارد، هر دو تیم مسابقه قبل از کریسمس‌شان را برده‌اند.

بیانکونری که دو هفته قبل تساوی ناامیدکننده‌ای مقابل جنوا داشت، در بازی با تیم جوان فروزینونه که چند بازیکن از بانوی پیر قرض گرفته بود، به روزهای پیروزی برگشت و با گل دقیقه ۸۱ بازیکن تعویضی‌اش، دوشان ولاهوویچ ۲ بر یک برنده شد. با این سه امتیاز پشت سر اینتر ماندند که در آستانه پایان نیم‌فصل اول لیگ ایتالیا با چهار امتیاز اختلاف در صدر است. یوونتوس سال ۲۰۲۴ را با دو بازی برابر سالرنیتانا آغاز می‌کند، ابتدا در یک هشتم نهایی جام حذفی میزبان این تیم جنوبی است و بعد در لیگ به سالرنو می‌رود اما امشب در تورین بازی می‌کند. بیانکونری در ۱۳ بازی خانگی آخرش در هیچ مسابقه‌ای بیشتر از یک گل نخورده و تنها هفت بار دروازه‌اش باز شده که بهترین آمار تیم بعد از سال ۲۰۱۹ یعنی اوج دوره اول ماسیملیانو آلگری است. مربی اهل توسکان بعد از بازگشت به یووه در سال ۲۰۲۱ تیم را به جامی نرسانده اما دوباره سخت گل می‌خورند و مدعی جدی قهرمانی شده‌اند. این تیم از ۱۲ بازی خانگی آخرش با رم ۱۰ تا را برده است.

رم اگرچه در آخرین رویارویی دو تیم در اسفند گذشته در پایتخت ایتالیا با یک گل پیروز شده اما آخرین بار در سال ۱۹۹۵ دو برد پیاپی مقابل تیم تورینی داشته. تیم ژوزه مورینیو که در آخرین مسابقه خود ناپولی را با گل‌های لورنزو پلگرینی و روملو لوکاکو شکست داده، امیدوار به یک پیروزی بزرگ دیگر است.

جالوروسی در سال ۲۰۲۳ توانسته در ۱۵ دقیقه پایانی بازی‌هایش در سری A  ۲۶ گل بزند و با رکورد خودش برابر شده. این روحیه تسلیم‌ناپذیری مورینیو را به اثبات می‌رساند هر چند او نتوانسته فرم خارج از خانه تیم را بهبود بخشد. آنها در این فصل ۹ باخت در خانه رقبا داشته‌اند که در چهار دهه اخیر تنها دو بار آمار بدتری از این داشته‌اند ضمن اینکه معمولاً برابر تیم‌های بزرگ خوب نتیجه نمی‌گیرند. رم از ۱۵ بازی آخرش با دو تیم بالای جدول ۱۰ باخت و پنج مساوی داشته و بعد از پیروزی برابر یووه در آلیانتس در سال ۲۰۲۰ موفق به پیروزی برابر تیم‌های اول و دوم جدول نشده است.

البته در ااس رم باید به مهاجم ایرانی این تیم نیز اشاره کنیم؛ ستاره‌ای که در جمع شاگردان مورینیو اغلب به عنوان بازیکن تعویضی حضور پیدا کرده. او تا کنون برای این تیم تنها یک بار آن هم برابر لچه گلزنی کرد اما هواداران آاس رم عملکرد سردار را در نقش الیویه ژیرو در تیم فرانسه سال ۲۰۱۸ می‌بینند. سردار در طی ۱۲ دیداری که به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده، تنها ۲ بار مقابل بولونیا و اینتر تیمش دست خالی از زمین خارج شده تا حال منتظر بمانیم و ببینیم که سردار باز هم در نقش برگ برنده مورینیو جریان را به سود ژوزه تغییر می‌دهد یا این بار آلگری با لبخند به چشمان مورینیو نگاه می‌کند.

انتهای پیام/