سرمربی تیم ملی فوتبال ناشنوایان: فقط به قهرمانی می اندیشیم

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، محمد حسین ضیایی روز چهارشنبه با بیان این مطلب افزود: تاکنون چهار مرحله اردو شامل ۲مرحله انتخابی و ۲ مرحله آماده سازی برگزار شده و اردوی سوم آماده سازی از فردا (پنجشنبه ۱۰ مرداد ماه) با حضور ۲۴ فوتبالیست آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد:

متاسفانه فوتبال ناشنوایان سال ۹۷ لیگ کشوری برگزار نکرد بنابراین برترین نفرات با معرفی هیات ها و کمیته فنی فدراسیون به نخستین اردوی انتخابی دعوت شدند و در مجموع از ۴۵ نفر دعوت شده در حال حاضر ۲۴ نفر به اردوی آماده سازی سوم در سنندج دعوت شده اند.

ضیایی با بیان اینکه زمان کافی برای آماده سازی فوتبالیست های اعزامی به نهمین دوره بازی های آسیایی هنگ کنگ وجود دارد، گفت:‌

بازیکنی که در رقابت های لیگ فعالیت می کند وقتی وارد اردو می شود حداقل ۵۰ درصد آمادگی جسمانی مورد نیاز را دارد اما این بازیکنان حتی از نظر بدنسازی در شرایط مطلوبی قرار ندارند ولی یکی از مهم ترین شانس های ما، داشتن زمان کافی برای تمرینات است.

این مربی اضافه کرد:

هفت مرحله اردوی دیگر تا زمان اعزام تیم برگزار می شود، یعنی هر هفت روز تمرین، هشت روز استراحت می کنند و ما حتی از نظر تاکتیکی باید با بازیکنان تمرین کنیم.

ضیایی افزود:‌

هشت جلسه تئوری برای تیم برگزار و سیستم های مختلف برای بازیکنان تشریح شده که شامل تاکتیک ها و شیوه های دفاعی بوده است.

وی با بیان اینکه بدنبال فراهم کردن چند دیدار تدارکاتی با تیم های داخلی برای آماده سازی بهتر فوتبالیست های ناشنوا هستند، ‌گفت:

بازیکنان تا آمادگی جسمانی کامل فاصله دارند و تا رسیدن به سطح مناسبی از این آمادگی امکان برگزاری دیدار تدارکاتی برای آنان نیست زیرا ضریب آسیب دیدگی آنان افزایش می یابد.

ضیایی ژاپن، ‌کره جنوبی و عربستان را از مهم ترین رقبایی فوتبال ناشنوایان در بازی های آسیایی  هنگ کنگ عنوان کرد و گفت:‌

این تیم ها همیشه ما را به زحمت می اندازند و به همین دلیل هدف ما رسیدن به سطح خوبی از آمادگی برای رویا رویی قدرتمند با این تیم ها است.

ملی پوشان فوتبال ناشنوایان تمرینات آمادگی خود را در این اردوی هشت روزه در آکادمی فوتبال ذوالفقارنسب در سنندج پیگیری می کنند.

نهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۹ ناشنوایان از ۱۰ تا ۲۱ آبان ماه در هنگ کنگ برگزار می شود.

منبع: ایرنا