سعید ملایی قهرمان جودوی جهان

نماینده وزن ۸۱- کیلوگرم جودوی ایران پس از ۱۵ سال جودوی ایران را صاحب مدال طلای جهان کرد.

سعید ملایی عضو تیم ملی جودو ایران پس از 15 سال توانست این رشته را در مسابقات جهانی صاحب مدال طلا کند تا دومین مرد طلایی در این رشته باشد.

در ادامه رقابت‌های جودوی قهرمانی جهان ۲۰۱۸ که در باکو پایتخت آذربایجان در حال برگزاری است، سعید ملایی نماینده وزن ۸۱- کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های برنز جهان و نقره بازی‌های آسیایی در دیدار فینال برابر سوتارو فوجی‌وارا نفر هشتم رنکینگ جهان از ژاپن در مدت زمان ۱۶ ثانیه با ضربه فنی به برتری رسید و مدال طلای جهان را از آن خود کرد.

رقابتهای جودو قهرمانی جهان پنجشنبه گذشته ۲۹ شهریورماه با حضور ۷۵۶ جودوکار از ۱۲۴ کشور در سالن «ژیمناستیک» شهر باکو آغاز شد. در چهار روز گذشته مبارزات چهار وزن مردان و چهار وزن زنان به پایان رسیده که ژاپنی ها در مجموع با ۴ طلا، ۵ نقره و یک برنز در صدر جدول قرار دارند.

در بخش مردان ژاپنی ها با دو طلا، دو نقره و یک برنز در صدر قرار دارند. کره جنوبی با یک طلا، یک برنز و یک عنوان پنجمی دوم است و ایران با یک طلا و یک برنز عنوان سوم را در اختیار دارد. روسیه با یک نقره چهارم است. تیم های قزاقستان، آذربایجان و آلمان نیز با یک برنز مکانهای بعدی را در اختیار دارند.

برای تیم ملی جودو ایران در این مسابقات سعید ملایی یک طلا و محمد محمدی بریمانلو یک برنز کسب کرده اند.