سلیمانی: VAR در بازی استقلال و پرسپولیس نمره قبولی نگرفت

کارشناس داوری درباره عملکرد داوری در بازی سرخابی‌ها برابر حریفانشان توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه؛ حیدر سلیمانی کارشناس داوری  در گفت و گویی درباره قضاوت داور مسابقه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در هفته پنجم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد:  در دقیقه ۳ بازی، خطایی که بر روی علی علیپور صورت گرفت و بین ۲ مدافع پرس شد، اعلام خطا درست بود، اما آنچه که در صحنه تلویزیونی دیدیم حس می‌کنم خطا بیرون از محوطه جریمه اتفاق افتاد، اما محل سقوط علیپور داخل محوطه بود و داور اعلام پنالتی کرد. اینجا باید VAR به داور کمک می‌کرد که خطا بیرون یا داخل محوطه هست، اما این اتفاق رخ نداد و کمکی نکرد. به نظرمی رسد خطا بیرون از محوطه جریمه بود.

او افزود: دقیقه ۹ بازی، بازیکن آلومینیوم خطای شدیدی روی ریگی انجام می‌دهد و مچ پایش را با استوک لگد کرد و خطای شدید محسوب می‌شود و در آنجا باید بازیکن آلومینیوم اخراج می‌شد که  داور  و اتاق VAR این خطا را تشخیص ندادند.  وحید امیری بازیکن تیم پرسپولیس در نیمه دوم بازی گلی زد که به درستی از سوی VAR مردود شد، چون قبل از اینکه گل به ثمر برسد احمدزاده روی گلر آلومینیوم خطا کرد و مانع بازی دروازه بان شد بنابراین مردود شدن گل صحیح بود.

سلیمانی گفت: پنالتی پرسپولیس که دقیقه ۸۸ از سوی داور مسابقه گرفته شد از سوی اتاق VAR  مردود اعلام شد و به نظرم به درستی این پنالتی پذیرفته نشد چون میلاد محمدی پای خودش را به پای چپ مدافع زد و بازیکن آلومینیوم ضربه ای به محمدی نزد و به خاطر همین مدافع خطایی مرتکب نشد و اعلام پنالتی از سوی داور مسابقه اشتباه بود و VAR مردود اعلام شد.

کارشناس داوری بیان کرد: در ۲ بازی پرسپولیس و استقلال مقابل حریفانشان اتفاق خوبی از سوی اتاق VAR شاهد نبودیم،  چون کمک داور ویدئویی در ۲ صحنه می‌توانست در بازی پرسپولیس به داور مسابقه کمک کند که این کار را نکرد. البته با وجود اینکه  اتاق VAR در ۲ صحنه  به داور مسابقه کمک کرد که یک پنالتی و گل پرسپولیس را مردود اعلام کرد، اما  نمره قبولی این کمک داور ویدئویی نگرفت، چون باید اتاق VAR  اشتباهات داور مسابقه را اصلاح کند و تقریبا به صفر برساند.  در مجموع داوری بازی پرسپولیس مطلوب نبود، چون زاهدی فر در اعلام خطا‌ها هم اشتباه داشت و هم ا شتباه نداشت. او در اعلام خطای علیپور اشتباهی نداشت و خطا را اعلام کرد، اما در اعلام پنالتی بر روی میلاد محمدی  و گل امیری اشتباه داشت و  این اشتباهات تاثیرگذار را VAR اصلاحش کرد؛ بنابراین تیم داوری عملکرد خوبی نداشت گرچه نتیجه بازی عوض نشد و حق به حقدار رسید.