سنگین وزن روسیه رقابت‌های جهانی را از دست داد/ بلال ماخوف به هفتمین جهانی می‌رسد؟

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، آلن خزریف آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم روسیه و دارنده مدال طلای بازی‌های اروپایی ۲۰۱۹ که قرار بود برای این کشور در رقابت‌های جهانی قزاقستان به میدان برود، در فاصله ۲۰ روز مانده تا آغاز این رقابت‌ها در حین تمرین از ناحیه بازو دچار آسیب دیدگی شد و حضور در این رقابت‌ها را از دست داد.

خزریف در فینال بازی‌های اروپایی موفق به شکست طاها آکگل قهرمان جهان و المپیک از ترکیه شد و به مدال طلا رسید. در جام ایوان یاریگین آکگل موفق به شکست این کشتی‌گیر روس شد.

هنوز جانشین این کشتی گیر در رقابت‌های جهانی مشخص نشده اما گزینه نخست روس‌ها در این وزن آلن خوگایف و گزینه دوم نیز بلال ماخوف چهره شاخص کشتی جهان که ۳ مدال طلا، یک نقره و یک برنز جهان و برنز المپیک ۲۰۱۲ در کشتی آزاد و ۲ برنز جهان ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ در کشتی فرنگی را در کارنامه خود دارد خواهد بود. وی همچنین ۲ مدال طلای کشتی آزاد جوانان جهان و یک مدال برنز کشتی فرنگی جوانان جهان را در کارنامه خود دارد.

بلال ماخوف آخرین بار در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۵ هم در کشتی آزاد و هم در کشتی فرنگی برای روسیه به میدان رفت که حاصل آن کسب ۲ مدال برنز جهان بود. در صورتیکه وی در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ نیز به روی تشک برود هفتمین حضور وی در این رقابت‌ها خواهد بود.

*برگزاری انتخابی وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد آمریکا

همچنین خبر دیگر اینکه رقابت انتخابی وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد آمریکا برای معرفی نماینده آمریکا در رقابت‌های قهرمانی جهان بین زاین رترفورد و دیاکومیاهلیس دوشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا