سهمیه المپیک پاریس برای نفر اول رنکینگ گرند اسلم تکواندو

فدراسیون جهانی تکواندو برخی شرایط حضور در مسابقات مختلف از جمله کسب سهمیه المپیک پاریس از طریق سیستم رنگینگ گرند اسلم را اعلام کرد.

 

به گزارش شبکه ورزشی لحظه، فدراسیون جهانی تکواندو اعلام کرد نفرات اول رقابت‌های گرند اسلم چین سهمیه حضور در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ را از آن خود خواهد کرد و این موضوع به هیچ عنوان غیر قابل تغییر نخواهد بود. رقابت‌های گرند اسلم چین به میزبانی شهر ووشی طی روزهای ۱۸ تا ۲۰ مارس ۲۰۲۳ ( ۲۷ تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۱) برگزار می شود.

 

همچنین در خصوص محرومیت بازیکنان و شرکت کنندگان رقابت‌ها تغییراتی ایجاد شد. از این پس «کمیته محرومیت» در مسابقات تشکیل شده و در صورت تخلف و دریافت کارت زرد، موضوع را بررسی و در خصوص مدت زمان محرومیت بسته به شرایط، ۳، ۶ و یا ۱۲ ماهه تصمیماتی را اتخاذ خواهد کرد. در صورتی که مربی محروم شود، تکواندوکار نیز محروم می شود.

 

در مورد رقابت های چالش گرندپری موجود، تغییراتی رخ نداده است و همانند قبل این رقابت ها در چرخه رقابت های گرندپری و المپیک، یک یا ۲ بار در سال در کره جنوبی برگزار می‌شود. همچنین نفرات برتر به جمع ۳۲ نفر نهایی گرندپری دعوت خواهند شد و جابجایی و جایگزینی بازیکن رخ نخواهد داد. همچنین این شیوه برای بازیکنان با پرچم پناهندگان صدق می کند.

 

امتیازات ثبت شده نفر چهارم با فردی که سوم شده است تفاوت خواهد داشت. در خصوص تغییرات جایگاه و امتیازات جهانی، اگر قرار بر کاهش امتیاز باشد، در ماه فوریه ۲۵ درصد و در ماه دسامبر نیز به همین میزان کسر می شود.

 

انتهای پیام/