سهم وزارت ورزش برای ازدواج و اشتغال جوانان مشخص شد

    نمایندگان مردم در مجلس سهم وزارت وزرش و جوانان را برای ازدواج و اشتغال جوانان مشخص کردند.

    به گزارش گروه ورزشی لحظه ؛ نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه ۲۴ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ایرادات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ اعاده شده از شورای نگهبان با اصلاح بند (ظ) و بند‌های الحاقی ۲، ۳ و ۱۲ و همچنین حذف بند الحاقی ۹ تبصره (۶) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

    براساس بند (ظ) تبصره ۶ اصلاح شده ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲؛

    ظ- دولت مکلف است بیست و هفت صدم درصد (۲۷/۰%) از کل نه درصد (۹%) مالیات بر ارزش‌افزوده را از طریق ردیف‌های درآمدی و هزینه‌ای مربوطه برای توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزش به‌ویژه در حوزه جانبازان و معلولان اختصاص دهد. این مبلغ از طریق ردیف‌های مربوط به وزارت ورزش و جوانان شصت درصد (۶۰%) و وزارت آموزش و پرورش چهل درصد (۴۰%) پس از مبادله موافقتنامه به این وزارتخانه‌ها  اختصاص می‌یابد:

    ۱- …

    ۳- از مجموع عوارض و مالیات نُه درصدی (۹%) موضوع قانون مالیات بر ارزش‌افزوده قبل از توزیع آن منابع بین ذی‌نفعان، مبلغ مندرج در این بند کسر خواهد شد.

    دولت مکلف است یک‌پنجم از منابع این جزء را برای ازدواج و اشتغال جوانان به‌عنوان سهم وزارت ورزش و جوانان هزینه نماید.

    براساس بند الحاقی (۲) تبصره ۶ اصلاح شده ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲؛

    بند الحاقی ۲- در راستای تحقق ماده (۱۸) قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، میزان معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی ۳۱/۴/۱۳۹۴ با رعایت شرایط مذکور در قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده علاوه بر اعمال معافیت مذکور به ازای فرزند سوم و بیشتر که از آبان سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده‌اند، به ازای هر فرزند مشمول پانزده درصد (۱۵%) افزایش در تخفیف مالیاتی می‌شوند.

    براساس بند الحاقی (۳) تبصره ۶ اصلاح شده ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲؛

    بند الحاقی ۳- وزارت راه و شهرسازی (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای) مجاز است در راستای نگهداری راه‌های کشور و تجهیزات توسعه راهدارخانه‌ها جهت مقابله و پیشگیری، درصورت عدم امکان تأمین از طریق تولیدات داخلی به تشخیص وزیر راه و شهرسازی نسبت به واردات ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز راهداری با عمر کمتر از پنج‌سال ساخت با استفاده از معافیت حقوق ورودی اقدام نماید.

    براساس بند الحاقی (۹) تبصره ۶ حذف شده ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲؛

    بند الحاقی ۹-کلیه رده‌های بسیج مستضعفین (پایگاهها، حوزه‌ها و نواحی بسیج) از پرداخت حق انشعاب برق، گاز، آب و فاضلاب و عوارض شهرداری معافند.

    براساس بند الحاقی (۱۲) تبصره ۶ اصلاح شده ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲؛

    بند الحاقی ۱۲- درآمد پیش‌بینی شده برای ردیف ۱۱۰۴۰۲ (حقوق ورودی خودرو) مبلغ سی هزار میلیارد (۳۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال افزایش و در قالب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به میزان وصولی جهت تهیه و اجرای طرح‌های هادی و بهسازی روستا‌ها اختصاص و به طرح شماره ۱۵۰۲۰۱۷۰۰۱ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه می‌گردد.

    انتهای پیام/