سوال روز | برانكو چطور تيمش را پيروز دربی كرد؟

سپهر خرمي – خبرنگار ورزشي شبكه لحظه | تيم فوتبال پرسپوليس در حساس ترين ديدار فصل مقابل رقيب سنتي خود به برتري يك بر صفر رسيد تا سه امتياز شيرين را در راه مسير قهرماني از حريف ديرينه خود دشت كند.

در اين مسابقه اما برانكو سعي كرد برخلاف ديدارهاي قبلي در ليگ، تاكتيك و فلسفه كلي تيمش را تغيير دهد اما به سه امتياز اين مسابقه حساس دست پيدا كند.

برانكو در اين مسابقه تيمش را با همان آرايش قابل انتظار چهار چهار دو لوزي وارد زمين كرد؛ به اين صورت كه كاميابي نيا در راس عقب زمين به عنوان تك هافبك دفاعي سرخپوشان نزديك ترين هافبك به چهار مدافع خطي تيم بود، احمد نوراللهي و مهدي ترابي به عنوان دو هافبك راست و چپ در زمين حضور داشتند و سروش رفيعي به عنوان هافبك تهاجمي پشت دو مهاجم تيم يعني عليپور و بوديمير به بازيكنان اضافه مي شد.

بشار رسن كه 3 روز قبل در تيم ملي عراق به ميدان رفت، به صلاحديد برانكو روي نيمكت ذخيره ها نشست اما سورپرايز برانكو، نقش غيرقابل انكار سروش رفيعي در اين مسابقه بود كه برخلاف نيم فصل دوم، او در پرس ها نقش موثري داشت و با پاس هاي تك ضرب، آهنگ تهاجمي خوبي به تيمش داده بود.

آرامش و عدم عجله پرسپوليس در به ثمر رساندن گل نخست باعث شد تا اين تيم بعد از دقيقه 20 و گلزني نوراللهي، به دفاع صرف نپردازد. اما برنامه برانكو براي حفظ همين نتيجه چه بود؟ دادن توپ به رقيب و گرفتن فضا از استقلال!

با اين كار، مالكيت توپ شاگردان شفر بالا رفت و تعداد پاس هاي اين تيم هم به همان نسبت بيش از پرسپوليسي ها شد اما با دفاع منطقه اي شاگردان برانكو، عملا موقيت سازي توسط خط هافبك استقلال براي مهاجمين اين تيم صورت نگرفت. ضربات پرتعداد كرنر توسط پاتوسي هم راه به جايي نبرد تا مرد كروات به آن چيزي كه مي خواست برسد. كيفيت بالاي نوراللهي و سروش رفيعي  2 بازيكني كه در اين چند هفته اخير عملكرد خوبي از خود به نمايش نگذاشته بودند نيز مزيد بر علت شد تا سطح دوندگي خط هافبك پرسپوليس در اين ديدار بيشتر شود. سرخپوشان به اقتصادي ترين شكل ممكن سه امتياز را از استقلال ربودند اما پنج ضلعي قهرماني همچنان باقي است.