سوریه؛ لقمه‌ای آماده برای ایران

تاریخ رویارویی‌های ایران و سوریه به خوبی نشان می‌دهد که این تیم لقمه‌ای آماده برای ایران به شمار می‌آید و نمی‌تواند مانعی بزرگ برای شاگردان قلعه‌نویی باشد.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه و به نقل از vetogate، در یکی از حساس‌ترین بازی‌های دور یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا، دو تیم ایران و سوریه به مصاف هم خواهند رفت.

این بازی درحالی برگزار می شود که ایران با ۹ امتیاز و مقتدرانه به عنوان تیم نخست صعود کرد و سوریه به سختی و به عنوان تیم سوم راهی مرحله بعد شد.

ایران و سوریه دو تیم با جایگاه‌های بسیار متفاوتی هستند. ایران در رنکینگ فیفا در رده بیست و یکم قرار دارد این درحالی است که سوریه در رده ۹۱ است. ایرانی‌ها سابقه سه قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را در کارنامه دارد این درحالی است که سوریه نه تنها قهرمانی در این رقابت‌ها را کسب نکرده بلکه برای نخستین‌بار است که به مرحله حذفی این رقابت‌ها راه پیدا می‌کند.

ایران و سوریه تاکنون ۲۹ بار برابر هم به میدان رفته‌اند. نتایج به خوبی نشان می‌دهد که سوریه نمی‌تواند مانعی بزرگ در برابر ایران باشد. تیم ملی فوتبال ایران در ۱۷ بازی برابر سوریه به پیروزی دست پیدا کرده است و این درحالی است که سوری‌ها تنها یک بار به پیروزی دست پیدا کرده‌اند و ۱۱ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

ایران موفق به زدن ۵۰ گل به سوریه شده است این درحالی است که سوریه تنها ۱۵ بار در این ۲۹ بازی دروازه ایران را باز کرده است.

انتهای پیام/