سومین سال حضور شاه ماهی در استقلال

یامگا در طول دوران حضورش در استقلال یک بار به جام قهرمانی لیگ برتر رسیده و در پست‌های مختلف عصای دست فرهاد مجیدی و ریکاردوساپینتو بوده است.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛  کوین یامگا امروز سومین فصل حضور خود در ترکیب استقلال را رسماً آغاز خواهد کرد. این بازیکن فرانسوی درحال تبدیل شدن به یکی از پردوام‌ترین خارجی‌های تاریخ باشگاه استقلال است و اگر به همین منوال ادامه دهد می‌تواند رکورد قابل توجهی را از خود به جا بگذارد.

یامگا در طول دوران حضورش در استقلال یک بار به جام قهرمانی لیگ برتر رسیده و در پست‌های مختلف عصای دست فرهاد مجیدی و ریکاردوساپینتو بوده است. یامگا گاه در پست دفاع راست به میدان رفته، گاه هافبک راست و گاهی نیز در خط حمله به کار گرفته شده و به خوبی توانسته مسئولیت‌های فنی که به عهده‌اش نهاده شده را انجام دهد.

یامگا در واقع یک بازیکن کاملاً ایده‌آل برای استقلال بوده و از نظر فنی نمره قبولی گرفته است. شاید میزان تأثیرگذاری او در استقلال را بتوان با  فابیوجانواریو، جی لوید ساموئل فقید، مامه تیام و شیخ دیاباته هم‌طراز دانست. بازیکنانی که جزو اندک مردان خارجی ورود کرده به باشگاه استقلال هستند  موفقیت‌های بزرگی را به نام خوب ثبت کردند و تبدیل به مردانی تأثیرگذار و چهره‌هایی ماندگار شده‌اند.

یامگا تاکنون موفق شده 19 بار برای استقلال گل بزند. اواما نفر اول لیست گلزنان خارجی استقلال محسوب نمی‌شود و درصدراین اسامی شیخ دیاباته را می‌بینیم که با 27 گل زده بهترین گلزن تاریخ باشگاه استقلال محسوب می‌شود.

یامگا برای عبور از 27 گل شیخ دیاباته نیاز دارد در فصل جدید 9 بار موفق به گلزنی شود تا از رکورد این بازیکن عبور کند. با توجه به اینکه بازی‌های متعددی پیش روی یامگا قرار دارد، هیچ بعید نیست فصلی که انتظارش را می‌کشیم تبدیل به فصل رکوردشکنی یامگا  باشد و این بازیکن با گلزنی‌های پرشمار خود از رکورد دیاباته نیز عبور کند.

با توجه به اینکه پنالتی‌های استقلال را یامگا می‌نوازد احتمال عبور از دیاباته بسیار محتمل است. گرچه باید به این موضوع فنی مهم نیز توجه داشت که فصل پیش قایدی و محبی با تکنیک خود مدافعان حریف را مجاب به دادن پنالتی می‌کردند که هیچ یک از این دو بازیکن اکنون در استقلال حضور ندارند و این وظیفه را باید دیگر بازیکنان استقلال انجام دهند تا عرصه برای تداوم گلزنی‌های کوین یامگا باز شود و او فصل متفاوتی را با استقلال پشت سربگذارد.

شاید یامگا با همین نیت دراولین بازی تیمش مقابل صنعت نفت آبادان دوباره خاطره اولین خود با پیراهن استقلال را در ذهن تداعی کند؛ جایی‌که موفق شد دوبار برای استقلال گل بزند و ورودی باشکوه را به ثبت برساند.

انتهای پیام/