سپهرزاد: رسولی باهوش بود که خداحافظی کرد/ با «استانبولی» نمی‌شود سهمیه المپیک گرفت!

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، هادی سپهرزاد در مورد خداحافظی حسین رسولی که با وی قهرمان آسیا شده بود، اظهار داشت: به نظر من او انسان بسیار باهوشی است که خیلی زود متوجه شد که نمی‌تواند با این امکانات و حمایت‌هایی که می‌شود جا پای احسان حدادی بگذارد. همان طور که هیچ کمکی به بهنام شیری به عنوان نایب قهرمان آسیا نشده است.

* با صحبت‌های بی ربط ورزشکاران را سرخورده نکنیم

وی در مورد اینکه مسئولان فدراسیون گفته‌اند رسولی آسیب دیده است، عنوان کرد: آسیب جزئی از ورزش است و احسان حدادی هم |آسیب های شاید بیشتری از رسولی داشته و دارد، اما مانع توقف ورزش و موفقیت‌های او نشده است. به نظر من رکورد رسولی آنقدر خوب بوده که سایت فدراسیون جهانی از او یاد کرده است. پس با صحبت‌های بی ربط، ورزشکار خود را کوچک و سرخورده نکنیم.

مربی تیم ملی دوومیدانی تا زمانی که فقط حرف می‌زنیم و حرف‌هایمان هیچ شباهتی به عمل‌مان ندارد، حسین رسولی‌ها و نخبه‌های ورزش کشورمان راهی جز خداحافظی ندارند. امیدواریم روزی به خودمان بیاییم و کمک کنیم که دوومیدانی ایران به جایگاه اصلی خود برسد.

* با غذای استانبولی و خوابگاه نامناسب نمی‌توان سهمیه المپیک گرفت

سپهرزاد در مورد اینکه بهنام شیری گفته است فقط به مربی و اردو نیاز دارد، گفت: او حداقل حمایت‌ها و نیازها را گفته است. من به عنوان مربی او نمی‌گویم که همانند حدادی به شیری هم امکانات بدهید، اما قطعا با غذای «استانبولی» و خوابیدن در خوابگاه نه چندان خوب آفتاب انقلاب و بدون اردو و مسابقه بین المللی مناسب و عدم پرداخت هزینه‌های خرید مکمل نمی‌توان سهمیه المپیک گرفت. ما باید برای کسانی که شانس کسب سهمیه المپیک هستند باید چیزی شبیه امکانات حدادی را برای آنها فراهم کنیم. ورزشکارانی که من با آنها مدال آسیایی گرفتم یکی در روستایشان تمرین می‌کند و دیگری در شهر خود رد زمین خاکی پرتاب می‌کند! با این شرایط به هیچ  وجه نمی‌توان نتیجه گرفت.

* باید از شعار دادن خارج شویم/ فدراسیون به وظیفه‌اش عمل نکرده است

وی ادامه داد: باید یک مقدار از حالت شعار که کیهانی، رئیس فدراسیون استادش است! خارج شویم. حدود 21 ماه است که با حسین رسولی کار می‌کنم اما تنها 5 ماه قرارداد داشته‌ام. اگر به هزینه کردن باشد این من بودم که از وقتم و زندگی‌ام بدون دریافت ریالی برای قهرمان شدن یک ورزشکار هزینه کردم، اما فدراسیون آنطور که وظیفه‌اش بوده، از مربی ایرانی و ورزشکارش حمایت نکرده است. رسولی در شرایط بدی دوومیدانی را کنار گذاشت و فکر نمی‌کنم کسی که این وضعیت را ببیند، سمت دوومیدانی بیاید.

* نمی‌توانیم مسئولان فدراسیون را پیدا کنیم!

تا زمانی که به صورت جدی برای ورزشکاران برنامه ریزی نکنیم، همین شرایط وجود خواهد داشت. نمی‌دانم وقت دوستان صرف چه کارهای می‌کنند و کجا هستند! الان هم نزدیک انتخابات است. با اینکه خودم مسئول کمیته پرتابها و عضو سازمان تیم‌های ملی هستم، نمی‌توانم مسئولان فدراسیون را پیدا کنم، حالا آن مربی که در شهرستان کار می‌کند،چکار می‌خواهد بکند.

منبع: فارس