سپ مایر: دوران کروس در تیم ملی آلمان به سر آمده

دروازه‌بان پیشین تیم ملی آلمان نیز بازگشت تونی کروس را به تیم ملی مانشافت منطقی نمی‌داند.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛  و به نقل از بیلد، سپ مایر، دروازه‌بان پیشین تیم ملی آلمان با تمجید از مانوئل نویر گفت: او باید در یورو درون دروازه آلمان باشد چون در بازگشت به فوتبال کیفیت خوب قبل را داشته است. نویر در رقابت با مارک آندره تراشتگن همیشه به عنوان دروازه‌بان نخست در تیم ملی کشورش فعالیت داشته است و مایر عقیده دارد در یورو ۲۰۲۴ نیز باید این روند ادامه داشته باشد و نویر درون دروازه آلمان قرار بگیرد. تراشتگن ۳۱ ساله اخیراً به دلیل مشکلات کمر نتوانسته برای بارسلونا به میادین برود و آمادگی ندارد.

قهرمان جهان در سال ۱۹۷۴ که اخیرا ۸۰ ساله شد، گفت که هرگز به توانمندی نویر شک نکرده است. مایر در بخش بعدی صحبت‌هایش گفت: او دروازه‌بان بزرگی است و مطمئن بودم او کیفیت بالایی دارد و دوباره مثل قبل توانمندی‌هایش را نشان خواهد داد.

دوران کروس در تیم ملی به سر آمده است

کروس سال ۲۰۲۱ پس از حذف آلمان در دور یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ پس از ۱۰۶ بازی به کارش در تیم ملی پایان داد. کروس با وجود سن و سالش هم‌چنان یکی از بهترین بازیکنان رئال مادرید است. او در ۲۱ بازی در این فصل، یک گل به ثمر رسانده و پنج پاس گل داده است. او در طول دوران حرفه‌ای‌اش چهار بار با رئال‌ مادرید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و سال ۲۰۱۳ نیز با بایرن قهرمان اروپا شد. قرارداد او با رئال تابستان آتی به پایان می‌رسد.

مربی پیشین دروازه‌بانان آلمان در مورد هافبک ۳۴ ساله رئال مادرید گفت: ما بازیکنان با استعداد زیادی در پست او داریم که می‌توانند به تیم کمک کنند. این بدان معنا نیست که قهرمان جهان در سال ۲۰۱۴ بازیکن بزرگی نیست و هیچ کاری برای فوتبال آلمان انجام نداده ولی دوران او در تیم ملی سپری شده است.

تغییر سرمربی در تیم ملی فوتبال آلمان هنوز جواب نداده است. ژرمن‌ها بعد از آمدن ناگلزمن چهار بازی برگزار کرده‌اند که در آن‌ها تنها یک پیروزی کسب کرده‌اند. دو شکست اخیر برابر اتریش و ترکیه باعث شده است تا انتقادها از ناگلزمن هم زیاد شود و باید دید ژرمن‌ها در یورو ۲۰۲۴ که میزبانش نیز هستند چه نتایجی را کسب خواهند کرد.

پیش از این لوتار ماتئوس نیز واکنش منفی به بازگشت تونی کروس داشت و عنوان کرده بود اگر کروس می‌توانست در دفاع کناری بازی کند مشکلی نداشتم اما تیم ملی آلمان کم‌ترین نیاز را در خط هافبک دارد. الان بازیکنانی چون ایلکای گوندوغان، جمال موسیالا، توماس مولر و یوزوآ کیمیش در خط هافبک هستند. مگر این که ناگلزمان بخواهد از شش بازیکن در خط هافبک استفاده کند که در این صورت بازگشت کروس منطقی به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/