سی و یکمین سالگرد قهرمانی استقلال در جام باشگاه های آسیا

امروز سی و یکمین سالگرد قهرمانی تیم فوتبال استقلال در جام باشگاه های آسیاست، 31 سال قبل استقلال با پیروزی 2-1 برابر لیائونینگ چین برای دومین بار قهرمان آسیا شد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، در مسابقات آسیایی سی و یک سال پیش، 17 تیم حاضر بودند و تیم هایی از کشورهای عربستان، کره جنوبی، کویت، بحرین و امارات و الرشید عراق قهرمان سال 89-88 آسیا از حضور در مسابقات انصراف دادند، الرشید در این مسابقات در دور گروهی حضور یافت اما بین دور اول و دوم مسابقات منحل شد و در مرحله بعدی حضور نیافت.

به گزارش طرفداری، با این حال بزرگانی مثل السد قطر و لیائونینگ چین در مسابقات حضور یافته و هر 2 برابر تیم استقلال تهران مغلوب شدند.

استقلال در دیدار فینال با پیروزی برابر تیم فوتبال لیائونینگ چین عنوان قهرمانی در این مسابقات را به دست آورد، مجید نامجو مطلق، عباس سرخاب و صمد مرفاوی بین بهترین های استقلال در این دوره بودند و استقلال اولین تیم آسیا شد که 2 بار عنوان قهرمانی در این مسابقات را به دست آورد.

مرفاوی با شش گل آقای گل مسابقات شد و نامجومطلق عنوان تکنیکی ترین بازیکن مسابقات را به دست آورد.

استقلال تهران در این مسابقات در دور اول السد قهرمان سابق آسیا را حذف کرد و سپس برابر تیم های 25 آوریل کره شمالی، فارمرز بانک تایلند و محمدان بنگلادش و در نهایت پلیتاجایای اندونزی برنده و به فینال رسید و در فینال هم حریف چینی را برد و قهرمان شد.

این مسابقات در داکا پایتخت بنگلادش برگزار شد.

در همین سال پرسپولیس هم برابر تیم های پنجاب پاکستان، الهلال عربستان و المحرق بحرین برنده و عنوان قهرمانی در مسابقات جام در جام که دومین جام آسیا از نظر اعتبار بود را به دست آورد.

بیشتر بخوانید:

بازیکن‌سابق استقلال درآستانه رونمایی از تیم جدید
پاسخ نهایی یحیی در خصوص انتقال جنجالی مهاجم استقلالی
ادعای باشگاه بوشهری علیه استقلال؛ شکایت ۱۸۰ هزاردلاری برای ترانسفر قایدی

انتهای پیام/