شانس آسمان خراشان ایرانی برای قهرمانی در آسیا بیشتر شد

تیم ملی بسکتبال ایران در پاور رنکینگ مسابقات کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی، ۸ پله صعود کرد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه،فدراسیون جهانی بسکتبال در پایان بازی‌های مرحله گروهی کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی، به اعلام دومین پاور رنکینگ (قدرت‌ها) این مسابقات پرداخت که در این رده‌بندی، تیم ملی ایران با ۸ پله صعود در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

طبق رنکینگ اعلام شده برای معرفی تیم‌ها بر اساس قدرت و شانس کسب عنوان قهرمانی، تیم‌های لبنان، استرالیا، کره‌جنوبی و ایران در رتبه‌های اول تا چهارم قرار گرفته‌اند که در این بین ایران با ۸ پله صعود (با توجه به سه برد مقابل سوریه،‌ قزاقستان و ژاپن)، بیشترین جابجایی مثبت (از رتبه ۱۲ به ۴) را داشته‌ است.

فیبا درباره صعود چشمگیر ایران نوشت: شاید برای شما سوال شد که آیا قرار دادن ایران در رتبه دوازدهم آپدیت قبلی رنکینگ کار افراطی بود؟ شاید، اما دلیل آن دو باخت اخیر آن‌ها برابر قزاقستان بود و به همین سرعت دنیای بسکتبال می‌تواند تغییر کند. حالا در سه بازی کاپ آسیا ایران برابر تیم‌هایی که طی چند مسابقه قبل برابرشان به دردسر افتاده بود بردهای مطمئنی به دست آورد. در نتیجه، به هواداران یادآوری می‌شود که چرا آن‌ها بیشترین عناوین جام ملت‌های آسیا را در ۱۵ سال گذشته داشته‌اند.

نیوزلند، ژاپن، اردن و فیلیپین نیز به ترتیب در رتبه‌های پنجم تا هشتم قرار دارند. در ۸ تیم دوم جدول نیز چین، اندونزی (میزبان)، چین‌تایپه، سوریه، بحرین، عربستان،‌قزاقستان و هند به ترتیب در رتبه‌های نهم تا شانزدهم حضور دارند.

از نکات قابل توجه دیگر این پاور رنکینگ می‌توان به پوستر فیبا اشاره کرد. در پوستر قبلی هیچ عکسی از بازیکنان ایران نبود اما اکنون فدراسیون جهانی از تصویر بهنام یخچالی که ستاره ایران در این مسابقات است استفاده کرد.

انتهای پیام/