شاهین‌طبع: تورنمنت پرتغال کمک زیادی به ما کرد

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، مهران شاهین‌طبع درمورد عملکرد تیم ملی بسکتبال در تورنمنت پرتغال و کسب سه برد پیاپی اظهار داشت: تورنمنت خوبی بود پرتغال، دانمارک و اسلواکی حضور داشتند که تقریبا تیم‌های درجه دو اروپا محسوب می‌شوند اما با سازمان‌دهی و سیستمی که داشتند کمک زیادی به ما کردند و کسب سه برد در یک تورنمنت به روحیه بچه‌ها هم کمک کرد. تیم‌هایی قدرتمند اروپا مانند اسپانیا هم همین استایل دانمارک و اسلواکی را دارند اما با کیفیت بالاتر.

وی در پاسخ به این سوال که کدامیک از این سه تیم قدرت بیشتری داشتند گفت: اسلواکی با توجه به اینکه یک مربی سرشناس که سابقه حضور در فینال NBA را داشته، آورده و تیم‌شان نسبت به چند سال قبل که با آنها بازی کردیم بهتر شده بود و در مجموع از دو تیم دیگر این تورنمنت بهتر کار کردند. 

وی گفت: چیزی که برای ما مهم بود اینکه بچه‌ها بتوانند در جریان بازی قرار بگیرند و خودشان را پیدا کنند. نتیجه مهم نبود ما سعی کردیم بازیکنان را در زمان‌های مختلف به میدان بفرستیم و آزمایش کنیم. همه بچه‌ها زحمت خود را می‌کشند و سعی می‌کنیم از همه ظرفیت تیم ملی استفاده کنیم. 

سرمربی تیم ملی بسکتبال درمورد اینکه حریفان را هم آنالیز می‌کنید یا خیر، گفت: تونسی‌ها در جام استانکوویچ شرکت کردند و ترکیبشان تقریبا مشخص است بازیکنان  باتجربه و خوبی دارند اما فعلا برای ما ترکیب اصلی پورتوریکو مشخص نیست و فکر می‌کنم در دو هفته آخر مانده به جام جهانی ترکیبشان مشخص می‌شود. چند بازیکن آسیب دیده دارند که باید دید وضعیتشان چگونه می‌شود. اسپانیا هم شرایطش کاملا مشخص است. 

شاهین طبع درمورد حضور در تورنمنت روسیه گفت: فردا عازم این کشور می‌شویم قرار است با این کشور و اردن بازی کنیم، مسلما سطح بسکتبال روسیه از تیم‌هایی که بازی کردیم بالاتر است. اردن هم تقویت شده و کیفیتشان بالاتر رفته است. 

وی در مورد اینکه سرمربی شهرداری گرگان به دلیل نبود یک بازیکن از این تیم در تیم ملی گلایه کرده بود گفت: باشگاه‌ها زحمت زیادی برای آ‌ماده‌سازی بازیکنان می‌کشند کلاسنگیانی هم مربی بسیار خوبی بوده و نظراتش کاملا محترم است، اما ما هم در این مدت سعی کردیم در کمال عدالت بازیکنان را انتخاب کنیم. 

وی در پاسخ به این سوال که کوهیان مربی تیم ملی چه زمانی به شما اضافه می‌شود، گفت: با توجه به اینکه او در تایوان حضور داشت به همین دلیل دریافت ویزای شینگن و روسیه زمان می‌برد  حالا فدراسیون به دنبال کارهای او است و امیدواریم در روسیه به ما اضافه شود. 

منبع: فارس