شاهین طبع:تیم ملی شرایط خیلی خوبی دارد و می تواند بازی های خوبی را ارائه بدهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه، در مراسم بدرقه از بازیکنان تیم ملی اعزام به بازی های جام جهانی خبرنگار لحظه مصاحبه ای با بازیکنان و کادر فنی انجام داده که در ادامه می خوانیم:

آرون گرامی

آماده سازی خیلی خوبی در اردوی اروپا داشتیم. آقای شاهین طبع ، کادر فنی و پزشکی و…. خیلی عملکرد خوبی داشتند. ما ثابت کردیم که آماده هستیم در مقابل همه تیم ها بازی کنیم با عملکردی که مقابل های تیم های روسیه و یونان داشتیم و 6 بازی رسمی را با پیروزی شروع کردیم نشان می دهد که عملکردمان خوب بوده است و کاملا آماده هستیم.

وی در خصوص اولین حضور تیم ملی در جام جهانی گفت:

باعث افتخار من است که عضو تیم ملی کشورم باشم و سعی می کنم از تمامی استعدادها و توانایی هایم استفاده کنم که بتوانم نماینده شایسته ای برای ایران باشم و خیلی سپاسگزارم از فدراسیون و کادر فنی که تلاش کردند حضور من را در اینجا اتفاق بیفتد و در تیم ملی حضور داشته باشم و خیلی افتخار می کنم عضو تیم ملی هستم.

علی اصغر حسن زاده

نظر شما در مورد کری خوانی بازیکن تیم ملی بسکتبال تونس چست؟

حقیقتاً این کری خوانی ها در بسکتبال است هیچ چیزی در بسکتبال قابل پیش بینی نیست باید دید شرایط بازیکنان در آن روز چگونه است و بازیکنان ایران همیشه در زمین مسابقه ثابت کرده اند روزهایی که ما با هم همدل شده ایم توانستیم کارهای بزرگی را انجام بدهیم امیدوارم روز بازی با تونس از روز خوب و کم اشتباه ما باشد که بتوانیم جواب این بازیکن را بدهیم.

شرایط اردو اروپا و بازیکنان را چگونه ارزیابی می کنید؟

بازی هایی که ما در اروپا انجام داده ایم از سطح بالایی برخوردار بودند. خیلی به اعتماد به نفس بازیکنان کمک کرد چون بازیکنان ما از نظر مهارتی هیچ چیزی کم ندارند. اما از لحاظ بازی در سطح بالای بازی های اروپایی محسوب می شود خیلی کمبود داریم. ما می توانیم هر ساله بازی های خوبی را ارائه بدهیم و بازیکنان متوجه شدند که ما چیزی کم نداریم فقط تجربه ما نسبت به بازیکنان اروپایی کمتر بوده و خیلی به اعتماد بنفسشان کمک کرد. توانستیم به آن هماهنگی لازم برسیم که بتوانیم در جام جهانی بازی های خوبی را ارائه بدهیم.

انتظار شما از مسئولین ورزش: مسئولین همیشه قبل از حضور تیم ملی در مسابقات در اردو حاضر می شدند، امیدوارم که بسکتبال را بیشتر حمایت کنند نه مواقعی که تیم اعزام به بازی های جهانی جهانی باشد چون بسکتبال پتانسیل این را دارد که فراتر از آسیا مطرح شود و نیاز به حمایت مسئولین دارد و امیدوار هستم که مسئولین انجام بدهند.

در پستی بازی می کنید که بازیکنان بزرگی بازی می کردند فکر نمی کنید که وظیفتان سنگین است؟

در هر صورت هر بازیکنی که لباس تیم ملی را برتن می کند وظیفه سختی دارد. در این پست و همه پست ها دیگر همه بازیکنان وظیفه سختی را دارند و امیدوارم که بتوانیم به خوبی از انجام این وظیفه برآییم.

شاهین طبع در خصوص اردوی تیم ملی و حریفان تیم ملی اینگونه گفت:

اردو و این بازی ها به آمادگی تیم ملی خیلی کمک کرد و بخشی از آمادگی تیم ملی بود و خیلی خوب انجام شد و ما زودتر به چین می رویم و در آن جا دو یا سه بازی تدارکاتی انجام می دهیم.

آیا تیم ملی به آمادگی کامل و لازم رسیده است که بتوانیم در جام جهانی امیدوار باشیم؟

تیم ملی شرایط خیلی خوبی دارد و می تواند بازی های خوبی را ارائه بدهد.

آقای پویان

نظر شما در مورد شرایط تیم ملی و اردوی اروپایی

اردو دو مزیت خوبی داشت، اولی چیدمان خیلی خوبی بود که باعث شد بازیکنان را به سطح آمادگی مسابقات برساند شروع شد و رفته رفته مسابقات سختر شد و خوشبختانه بازیکنان انسجام خوبی داشتند و همه تیم ها تیم های خوبی بودند و بازی های خوبی انجام شد و نکته دوم این بود که بازیکنان با سطح سبک بازی های اروپایی آشنا شوند و نوع بازی های این تیم های با تیم های اروپایی متفاوت است و این نکات خیلی خوب و دستاوردی برای تیم ملی بود.

آیا بازیکنان به اوج آمادگی خود رسیده اند؟

تمام نیروها هم سو بودند و با توجه به بضاعتی که وجود داشته و کمک هایی که رئیس فدراسیون انجام دادند به دلیل شرایطی که وجود دارد بهتر از این امکانش نبود.

وی در خصوص حریفان تیم ملی ایران گفت: وقتی صحبت از جام جهانی می شود نمی توانیم بگوییم که تیمی بدون بازی تدارکاتی و ضعیف می آید و همه کشورها بسیج می شوند که تیم هایشان در جام جهانی شرکت کنند. خیلی از کشورهای شرکت کننده رشته بسکتبال جزو ورزش اولشان است و خیلی متفاوت است و با بالاترین سطح در این مسابقات شرکت می کنند و کار ساده ای برای هیچ تیمی وجود ندارد حتی تیم های بزرگ در معرض خطر هستند و با یک اشتباه ممکن است حذف شوند.

بنابراین ما خودمان را آماده بازی های سختی می کنیم و تیم های بزرگی هم گروه ما هستند و از نوع بسکتبالی که تیم ها ارائه می دهند باید تجربه کسب کنیم. کار بسیار دشواری است ولی امیدوار هستیم که بتوانیم شایستگی کامل را نشان بدهیم.

نظر شما در مورد عدم حضور مسئولین: مسئولین کم لطف نیستند و در اردوهای قبلی وزیر ورزش و آقای داور زنی همیشه حضور داشتند، حتما شرایط خاصی بوده که حضور نداشتند.