شایعه همزمانی بازگشت “شیخ” و “بنه‌ونتو” به سری آ/ رکوردهایی که “دیاباته” ثبت کرد

شیخ دیاباته باعث شد تا استقلال پس از ۱۱ سال در لیگ برتر صاحب آقای گل شد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، شیخ دیاباته مهاجم اهل کشور مالی تیم فوتبال استقلال با دبلی که در آخرین ایستگاه لیگ برتر در مقابل شاهین بوشهر انجام داد موفق شد با 15 گل عنوان آقای گلی نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران را از آن خود کرد.مهاجم مالیایی استقلال که بازیهای زیادی را به دلیل مصدومیت از دست داد با توجه به آمادگی که از خود نشان داد ثابت کرد اگر مصدومیت گریبانگیرش نمی شد توان رسیدن به آمار ۲۰ گل را هم داشت.

شیخ دیاباته، ششمین بازیکن خارجی شاغل در فوتبال ایران است که آقای گل می شود. پیش از او، مهند مهدی النداوی مهاجم عراقی و سابق صنعت نفت آبادان، دنی اولروم مهاجم نیجریه‌ای ابومسلم خراسان، عماد رضا گلزن عراقی سپاهان، لوسیانو ادینهو مهاجم برزیلی و اسبق مس کرمان و تراکتور سازی تبریز، کی‌روش استنلی و لوسیانو پریرا مهاجمان برزیلی که در ذوب آهن ، سپاهان و فولاد بازی کردند توانسته بودند به این موفقیت در ایران دست پیدا کنند.

طلسم ها و رکوردهایی که شیخ جا به جا کرد

شیخ دیاباته باعث شد تا استقلال پس از ۱۱ سال در لیگ برتر صاحب آقای گل شد.

آخرین بار، آرش برهانی در سال ۱۳۸۸ با ۲۱ گل این عنوان را از آن خود کرده بود.

همچنین شیخ دیاباته که چندی پیش عنوان گلزن ترین بازیکن خارجی تاریخ استقلال را از آن خود کرده بود، به اولین آقای گل خارجی تاریخ ۷۵ ساله باشگاه استقلال نیز تبدیل شد.

حالا از ایتالیا خبر میرسد تیم “بنه‌ونتو” که دیاباته سابقه بازی در سری آ برای آن تیم را دارد ، پس از صعود مجدد به سطح اول فوتبال ایتالیا باز هم خواهان حضور وی در ایتالیاست.

دیاباته در فصل ۲۰۱۸/۱۹ بصورت قرضی از عثمانلی اسپور ترکیه جدا شد و به “بنه‌ونتو” پیوست.وی در ۱۱ بازی موفق شد آمار خوب ۸ گل زده را برای تیم ایتالیایی به ثبت برساند.

سایت derbyderbyderby| نوشته است:حالا که تیم بنوونتو به سری‌آ برگشته، شاید رئیس باشگاه بنونتو شیخ دیاباته، ستاره قدیمی خودش را به عنوان فوق ستاره جدید و بمب نقل و انتقالاتی به سری آ برگرداند.

باید منتظر ماند و دید این خبر تا چه اندازه صحت خواهد داشت.

“بنه‌ونتو ” با ۸۶ امتیاز در فصل جاری به عنوان قهرمان سری B توانست مجددا به سری آ بازگردد.

علیرضا دهقانی

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید: