شرایط صعود تیم‌ها از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا مشخص شد

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه ؛ مسابقات جام ملت‌های آسیا از ۲۲ دی تا ۲۱ بهمن با حضور ۲۴ کشور و به میزبانی قطر برگزار خواهد شد تا قاره آسیا شاهد هجدهمین دوره این رقابت‌ها باشد. تیم ملی فوتبال ایران در این رقابت‌ها با تیم‌های امارات، فلسطین و هنگ کنگ هم‌گروه است.

این مسابقات در ۶ گروه برگزار می‌شود و در هر گروه ۴ تیم حضور دارند. دو تیم اول هر گروه راهی مرحله یک هشتم نهایی خواهند شد و از بین ۶ تیم سوم در گروه‌های ۶ گانه هم چهار تیمی که بیشترین امتیاز را کسب کرده باشند به جمع دوازده تیم اول و دوم اضافه خواهند شد تا مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا با حضور ۱۶ تیم برگزار شود.

با توجه به اینکه جایگاه تیم‌ها برای تعیین تیم رقیبشان در مرحله‌های بعدی اهمیت بالایی دارد در صورتی که دو یا چند تیم در این مرحله امتیازها برابری کسب کنند مطابق با آیین نامه این مسابقات موارد دیگری برای تعیین تیم‌های برتر در نظر گرفته خواهد شد.

طبق آیین نامه مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا در صورت برابری امتیازات موارد زیر به ترتیب در نظر گرفته خواهد شد:

۱. تفاضل گل
۲. گل‌های زده بیشتر

۳. اگر دو تیمی که امتیازات و تفاضل گل و تعداد گل‌های برابری دارند در دیدار آخر مرحله گروهی با هم روبرو شوند و پس از بازی باز هم همه شرایط آن‌ها برابر باشد و فقط این دو تیم در گروه چنین شرایط برابری داشته باشند ضربات پنالتی تعیین کننده تیم برتر خواهد بود.

۴. شمارش کارت‌های زرد و قرمز

۵. قرعه کشی

انتهای پیام/