شعارهای غیراخلاقی و اتفاقات عجیب در تبریز؛ بیانیه مهم تراکتورسازان

بازیکنان و کادرفنی تراکتور به انتقاد از شکل تشویق هواداران این تیم پرداختند.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛   همه چیز از تمرین تراکتور در ورزشگاه بنیان دیزل شروع شد. زمانی که تعدادی از هواداران این تیم علیه بازیکنان، مدیرعامل و در حمایت از سرمربی تیم شعار دادند. همان روز پاکو خمس به سمت سکونشینان رفت و از آنها خواست که به جای او بازیکنان را تشویق کنند. به هرحال بازی حساس با فولاد در پیش بود و شاگردان این مربی اسپانیایی نیاز به آرامش داشتند. بازیکنان هم با سکوت‌شان بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ کردند تا بیش از این دچار حاشیه نشوند.

اما در جریان بازی با فولاد هم برخی تماشاگران علیه تیم شعار دادند و تعدادی را هم تشویق کردند. تراکتور این بازی را با برتری 2-0 به پایان برد و بعد از آن واکنش‌ها به حواشی آغاز شد. ابتدا شجاع خلیل زاده: «خیلی از هواداران گلایه دارم. دو بچه در فضای مجازی می‌آیند و فحش می‌دهند که مهم نیست. برای من خود تراکتور مهم است، مثل هواداران واقعی این تیم که در سرما به ورزشگاه می‌آیند، ما هم تلاش می‌کنیم. شاید به من بگویند پولت را می‌گیری ولی اینطوری نیست. خیلی‌ها پول می‌گیرند و بازی نمی‌کنند. ما با جان و دل برای تراکتور بازی می‌کنیم و هر چه در توانم باشد را برای این تیم می‌گذارم. مهدی عبدی پاس گل داد که بعد از آن تشویق شد و قبل از آن هو می‌شد. این چه مدل تشویق کردن است. یا تشویق نکنید یا درست تشویق کنید. این حرف‌ها را هیچ بازیکنی مطرح نمی‌کند که خودش را خراب کند، اما من به خاطر بازیکنان تراکتور آمده‌ام و صحبت می‌کنم. من حتی اگر فحش هم بخورم بازهم پشت بازیکن تیمم هستم. الان دست‌هایم می‌لرزد چراکه خیلی استرس دارم. در رختکن یک بازیکن هم خوشحال نبود. هواداران‌مان اصلاً خوشحال نبودند که ما بردیم. من خوشحالی در استادیوم ندیدم. جز اینکه منتظر بودند تا دقیقه ۲۰ بازی هو شویم؛ استرس بازیکن ما در رختکن این است. حالا فردا به تمرین بیایند و بگویند که او کاپیتان ما نیست و … این بازوبند چیست که شما دنبال کاپیتان هستید؟»

پاکو خمس هم بعد از پیروزی مقابل فولاد از جو حاکم در ورزشگاه انتقاد کرد:«فضایی را که در ورزشگاه بود دوست نداشتم. فکر می‌کنم بازیکنان من شایسته کل محبت دنیا هستند و آنها با تمام وجود بازی کردند. باید به این بازیکنان بابت کاری که کردند، احترام گذاشته شود. به نظرات هواداران خیلی احترام می‌گذارم، اما آنها باید بیشتر به بازیکنان محبت کنند و از آنها بیشتر حمایت کنند. من به بازیکنانم افتخار می‌کنم.»

بدون شک هواداران واقعی تراکتور که همیشه ثابت کرده‌اند در سخت‌ترین شرایط کنار تیم‌شان بوده‌اند این بارهم اجازه ادامه این حواشی را نخواهند داد تا روند خوب این تیم ادامه پیدا کند. این تیم روز 16 آذر با گل‌گهر در سیرجان و پس از آن با پیکان در خانه بازی خواهد کرد. قطعاً اگر تراکتور نتیجه خوبی را در بازی سخت مقابل شاگردان اوزونیدیس کسب کند باز هم حمایت سکوهای ورزشگاه یادگار امام(ره) را به همراه خواهد داشت.

محمد نصرتی مربی تراکتور در جدیدترین اظهار نظر درباره حواشی به وجود آمده می‌گوید: «در اینکه هواداران تراکتور همیشه حامی تیم هستند حرفی وجود ندارد و برای همه ما فقط باید نام تراکتور مهم باشد. آنها در ابتدای فصل و در بازی با پرسپولیس و شارجه ورزشگاه را پر کردند و نشان دادند که چقدر تیم‌شان را دوست دارند و ما هم قدردان حمایت‌های آنها هستیم، ولی برخی مسائل ممکن است به تیم آسیب بزند. در بازی با فولاد یکی، دو نفر تشویق و یکی، دو نفر نیز هو شدند که این با فرهنگ بالای هواداران تراکتور همخوانی ندارد. من تا به حال ندیده بودم بازیکنی را در تراکتور هو کنند و ما باید روی این مسائل تمرکز داشته باشیم که اگر اتحادی وجود نداشته باشد ممکن است تراکتور ضربه بخورد. همه ما باید در سختی‌ها کنار همدیگر بایستیم و از نام تراکتور دفاع کنیم. وقتی شکست می‌خوریم ما از هواداران بیشتر ناراحت هستیم، ولی مهم این است که همه ما در شرایط سخت اتحاد و همدلی خود را حفظ کنیم.»

انتهای پیام/