شوک دربی: یک سوم ورزشگاه آزادی خالی خواهد بود!

سپهر خرمی – خبرنگار ورزشی شبکه لحظه | دربی هشتاد و نهم به طور قطع حساس ترین شهرآورد یک دهه اخیر در فوتبال ایران است. هر دو تیم شرایط بسیار خوبی از لحاظ فنی دارند و با پیروزی در این دیداار می توانند گام بلندی برای قهرمانی در لیگ برتر بردارند. تماشاگران نیز مشتاقند تا این مسابقه را از نزدیک تماشا کنند اما عصر دیروز خبری شوک آور در محافل خبری منتشر شد که باعث تعجب و درواقع ناامیدی بسیاری از هوادارانی شد که قصد حضور در این دیدار را داشتند.

خبر کوتاه بود؛ تنها 57 هزار بلیت به صورت اینترنتی برای این دیدار حساس به میزبانی ورزشگاه آزادی فروخته خواهد شد و فروش حضوری نیز وجود نخواهد داشت. این بدان معنا است که یک سوم ورزشگاه به طور قطع در روز مسابقه خالی خواهد بود.

حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران در گفت و گویی این مساله را تایید کرد: «بر اساس تصمیم کمیسیون ورزشی شورای تامین استان تهران بلیط فروشی برای دیدار پرسپولیس-استقلال تنها برای 57 هزار نفر صورت گرفته و از فوتبال دوستانی که به صورت اینترنتی نتوانند نسبت به تهیه بلیط این دیدار اقدام کنند تقاضا می‌شود که از مراجعه به ورزشگاه آزادی در روز برگزاری این دیدار خودداری کنند».

در صورت رخ دادن چنین اتفاقی، به هیچ وجه بازخورد مثبتی در رسانه های دنیا نخواهد داشت که بزرگترین مسابقه فوتبال ایران در ورزشگاه 78 هزار نفری آزادی فقط با 57 هزار تماشاگر برگزار شد! و این سوال برای رسانه های خارجی نیز پیش خواهد آمد که اولا چه مشکلی وجود دارد که کل ورزشگاه پر نشده و دوما آیا شورای تامین توانایی برقراری امنیت برای 78 هزار تماشاگر را مثل سابق ندارد؟