شکری‌پور: تیم پرامیدی را عازم مسابقات جهانی می‌کنیم/ تلاش می‌کنیم امسال هم روی سکو باشیم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، نادر شکری پور درباره شرایط آزادکاران جوان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان گفت: اردوی پایانی تیم ملی از شنبه هفته آینده (21 مرداد) آغاز می‌شود و تا زمان اعزام ادامه خواهد داشت. خوشبختانه بچه‌ها شرایط خوبی دارند و با انگیزه بالایی تمرینات را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد:

متاسفانه بعد از مسابقات قهرمانی آسیا فرصت کمی داشتیم و تنها یک اردوی ۱۰ روزه را برگزار کردیم و آنطور که می‌خواستیم نتوانستیم فشار خوبی را به بچه‌ها وارد کنیم. حالا هم بیشتر روی مسائل روحی و روانی کار می‌کنیم و کارهای سرعتی را در اردوی آخر در دستور خواهیم داشت.

شکری‌پور درباره تغییرات تیم اعزامی به مسابقات جهانی نسبت به آسیایی گفت:

 تیم ما نسبت به مسابقات قهرمانی آسیا حدوداً ۵۰ درصد تغییر داشته است، متاسفانه هاشمی را به دلیل آسیب دیدگی گردن در اختیار نداریم. او یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال طلا بود که سال قبل هم روی سکوی جهانی رفته بود، اما سلامتی‌اش برای ما مهم‌تر بود و نمی‌توانیم از او استفاده کنید.

مربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان تصریح کرد:

سعی کردیم بهترین‌ها را برای حضور در این رقابت‌ها انتخاب کنیم. تیم خوب و یکدستی داریم و تلاش می‌کنیم بهترین نتیجه ممکن را کسب کنیم. خوشبختانه نتایج خوبی در مسابقات قهرمانی آسیا به دست آوردیم که انگیزه و روحیه بالایی به بچه ها تزریق کرد. البته می‌توانستیم یک طلای دیگر هم بگیریم که هاشمی به دلیل آسیب‌دیدگی از کسب طلا بازماند.

وی درباره پیش‌بینی‌اش از نتایج گفت:

امیدواریم روز مسابقه روز بچه‌ها باشد؛ عوامل زیادی در رسیدن یک ورزشکار به عنوان قهرمانی و مدال تاثیر دارد که امیدواریم آن روز همه چیز دست به دست هم بدهد تا کشتی‌گیران ما روی سکوی قهرمانی بروند.

شکری پور در پاسخ به این سوال که سال قبل ایران سوم شده و فکر می‌کند امسال نیز بتوانیم روی سکو قرار بگیریم یا نه گفت:

انتظار این است که حتما روی سکو باشیم و برای ارتقاء جایگاه تیم تلاش خواهیم کرد. نسبت به سال گذشته تیم بهتری داریم، اما باید در نظر گرفت که سایر رقبا نیز تلاش کرده‌اند و آنها هم برای کسب بهترین نتیجه خواهیم خواهند آمد. امیدوارم بتوانیم نسبت به سال گذشته نتایج بهتری کسب کنیم چون تیم پرامیدی را به این رقابت‌ها اعزام خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد:

امیدوارم امروز هم خبر خوش قهرمانی تیم کشتی آزاد نوجوانان را بشنویم. به اعضای کادرفنی تیم نوجوانان هم بابت زحماتشان تبریک می‌گویم.

اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان روزهای 12 تا 18 مردادماه در محل خانه کشتی عبداله موحد مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود که اسامی نفرات دعوت شده به این اردو به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: امیر پرسته (مازندران)
61 کیلوگرم: مهدی شیرازی (تهران)
65 کیلوگرم: امیرحسین مقصودی (تهران) امیرمحمد یزدانی (مازندران)
70 کیلوگرم: محمدصادق فیروزپور (مازندران)
74 کیلوگرم: محمد نخودی (مازندران)
79 کیلوگرم: عبداله شیخ اعظمی (مازندران) سجاد غلامی (البرز)
86 کیلوگرم: سجاد حبیبی (تهران)
92 کیلوگرم: علیرضا عبداللهی (تهران)
97 کیلوگرم: عباس فروتن (مازندران)
125 کیلوگرم: امیرحسین زارع (مازندران)

سرمربی: محمد طلایی
مربیان: احسان لشگری- اصغر بذری- مهدی برائتی- علی شکری پور- محمد رضایی
ماساژور: سجاد امیری
سرپرست: اسماعیل پلویی

رقابت‌های کشتی آزاد جوانان جهان روزهای 21 تا 23 مردادماه در شهر تالین استونی برگزار می شود.

منبع: فارس