شکست تیم ملی تنیس مردان مقابل چین تایپه و از دست رفتن مدال قهرمانی آسیا

تیم ملی تنیس روی میز مردان ایران با نتیجه نزدیک 3 بر 2 مقابل چین تایپه نایب قهرمان دوره قبل مسابقات قهرمانی آسیا شکست خورد.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛  بیست و ششمین دوره مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا صبح امروز (دوشنبه) با مصاف تیم های ملی ایران و چین تایپه در مرحله یک چهارم پایانی ادامه یافت.

این بازی که مصاف تیم های پنجم و دوم دوره قبل مسابقات قهرمانی آسیا بود، برای کشورمان از حساسیت بالایی برخوردار بود، چرا که با پیروزی در این مسابقه پینگ پنگ بازان ایران برای اولین بار در تاریخ صاحب مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا می شدند.

تیم ایران با ترکیب نیما و نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی در این مسابقه حاضر شد و در نخستین بازی ، نیما عالمیان اولین شوک را به تیم ملی چین تایپه وارد کرد و در مقابل کائو چنگ جوی نفر سی و دوم رنکینگ دنیا با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری دست یافت و ایران را یک بر صفر پیش انداخت.

در بازی دوم نوشاد عالمیان دارنده رنکینگ ۴۷ دنیا در مقابل چوآنگ چی یوآن  دارنده رنکینگ ۲۵ دنیا قرار گرفت و با نتیجه ۳ بر ۱ این بازی را واگذار کرد تا نتیجه ی کلی تیمی ۱ بر ۱ مساوی شود.

در ادامه و در سومین بازی امیرحسین هدایی دارنده رنکینگ ۱۲۱ دنیا در مقابل هوآنگ یان چنگ نفر سوم تیم ملی چین تایپه قرار گرفت و با نتیجه ۳ بر ۲ بازی را واگذار کرد تا بازی با نتیجه ۲ بر ۱ به سود نائب قهرمان دوره قبل آسیا ادامه پیدا کند.

در بازی چهارم نوشاد عالمیان دومین شکست را به نفر ۳۲ دنیا از چین تایپه تحمیل کرد و توانست با نتیجه ۳ بر ۲ کائو چنگ جوی را شکست دهد تا همه چیز در عدد دو برابر شود و امیدها برای حضور در جمع چهار تیم برتر آسیا زنده بماند.

در بازی سرنوشت ساز پنجم، نیما عالمیان که رنکینگ ۱۹۸ دنیا را در اختیار دارد به مصاف چوآنگ چی یو آن دارنده رنکینگ ۲۵ دنیا رفت و در گیم اول موفق شد این حریف سرسخت را با نتیجه ۱۱ بر ۹ شکست دهد، اما در ادامه این حریف عنوان دار چین تایپه ای از تجربه ی خود استفاده کرد و توانست با پیروزی در سه گیم متوالی سومین برد چین تایپه را رقم بزند و مانع حضور ایران در جمع چهار تیم برتر آسیا شود و دست پینگ پنگ بازان کشورمان از رسیدن به مدال برنز تاریخی قهرمانی آسیا کوتاه ماند.

تیم ملی تنیس روی میز مردان کشورمان به دلیل کسب مقام پنجم در دوره قبل، از حضور در دور مقدماتی معاف بود و کار خود را از جدول حذفی و مصاف با چین تایپه نایب قهرمان دوره قبل آغاز کرد.

ملی پوشان تنیس روی میز کشورمان برای کسب مقام های پنجم تا هشتم به مصاف سنگاپور خواهند رفت.

تیم ملی مردان تنیس روی میز ایران با ترکیب افشین نوروزی، نوشاد عالمیان ، سروش امیری نیا ، امیرحسین هدایی و نیما عالمیان و با هدایت جمیل لطف الله نسبی در مسابقات قهرمانی آسیا حاضر می باشد.

بیست و ششمین دوره مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا از ۱۲ تا ۲۰ شهریور ماه به میزبانی پیونگ چانگ در جریان است.

پایان پیام/