صادق‌پور: درگیری فیزیکی نبود، اختلاف نظر بود!/ بنده به تمام قانون آیبا اشراف کامل دارم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، فرزاد صادق‌پور داور سه ستاره بوکس ایران در پاسخ به این سوال که رقابت‌های انتخابی تیم ملی طی چند روز گذشته به صورت درون‌اردویی برگزار شد نظر شما در مورد نحوه قضاوت داوران در انتخاب درون‌اردویی چیست،‌گفت: در انتخابی‌های درون‌اردویی قوانین طوری است که در واقع قضاوت به صورت رسمی نیست هدف محک خوردن بازیکنان است و به همین دلیل داوران خیلی سخت نمی‌گیرند. مسابقات انتخابی روز چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه مسابقات اصلی است و در واقع این مسابقات طبق قوانین آیبا رعایت می‌شود در واقع همه چیز به صورت جدی خواهد بود.

داور سه ستاره بوکس ایران در  ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: در انتخابی که طی چند روز گذشته برگزار شد، قضاوت خوبی را از داوران شاهد بودیم، داوران در واقع  به صورت مدیریتی کار کردند و با توجه به اینکه کمیته فنی در کنار رینگ قرار داشت تمام تلاش این بود که بازیکنان محک بخورند رقابت اصلی طی سه روز قرار است برگزار شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما برای قضاوت در انتخابی تیم ملی دعوت شده‌اید یا خیر گفت:‌ هنوز تعداد داوران معلوم نیست، اگر بنده نیز دعوت شوم قطعا در انتخابی حضور خواهم داشت. بنده یکی از داوران سه ستاره بوکس ایران هستم ما 4 داور سه‌ستاره داریم که یکی از آنها بنده هستم. بابک بردبار از استان گیلان، جعفری از خوزستان، عباس‌زاده از قم و بنده هم از تهران جزء داوران سه‌ستاره بوکس ایران هستیم.بنده تجربه قضاوت در بازی‌های آسیایی جاکارتا را دارم و تقریبا 64 قضاوت را بر عهده داشتم که شب فینال مسابقات بازی‌هایی آسیایی از 10 بازی که برگزار شد 5 بازی را قضاوت کردم.

داور سه ستاره بوکس ایران در پاسخ به این سوال که گویا شنیده شده روز مسابقات انتخابی درون‌ اردویی تیم ملی بوکس شما و حمید عباس‌زاده درگیری لفظی با هم داشتید، آیا این موضوع صحت دارد یا خیر گفت:‌ نه اصلا در انتخابی درون اردویی درگیری وجود نداشت و چنین چیزی صحت ندارد، یک اختلاف نظر کوچکی بود که حل شد. موضوع از این قرار بود در مسابقه 69 کیلوگرم با توجه به اینکه بازی تقریبا مساوی بود رئیس فدارسیون اعلام کرد دست هر دو طرف به عنوان فرد برنده بالا برود تا هر دو بوکسور در اردوی تیم ملی حضور داشته باشند این در حالی است که در قانون آیبا ما چیزی به نام مساوی نداریم. یا بازی برنده دارد یا بازنده چیزی به نام تساوی اصلاً‌ نداریم اما به خاطر این که بازی رسمی نبود به درخواست رئیس فدارسیون دست هر دو بوکسور به عنوان برنده بالا رفت عباس‌زاده هم به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد که ما اصلا در قانون آیبا چیزی به نام تساوی نداریم.ما هم این را اعلام کردیم چون رئیس فدراسیون چنین تصمیمی گرفته و بازی‌ها رسمی نیست مشکلی وجود ندارد. بنده هم اعلام کردم ما چیزی به نام تساوی نداریم. بالاخره کسی نمی‌تواند به من قانون آیبا را یاد بدهد، چون بنده به تمام قانون داوری آیبا اشراف کامل دارم.

صادق پور در ادامه صحبت‌های خود،  خاطرنشان کرد: چیزی به نام درگیری فیزیکی و رفتارهای ناپسند نه از سوی بنده و نه از سوی عباس‌زاده که از داوران خوب ما هستند دیده نشد بنده 600 مسابقات برون‌مرزی را قضاوت کردم. من تجربه زیادی دارم و این موضوع اصلا صحت ندارد عباس‌زاده از داوران خوب ما است او خیلی جوان است و ما هیچ مشکلی با هم نداریم.

منبع: فارس