صالحی امیری: اگر متوجه شویم عزیزی دچار چالش است بلافاصله وارد میدان می شویم

نشست خبری صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک،کیکاوس سعیدی دبیر کل، سجادی سرپرست کاروان اعزامی به المپیک به همراه معاونین سرپرست کاروان امروز از ساعت ۱۰ در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.


به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، در این نشست خبری و در ابتدای آن توضیحاتی در خصوص محل برگزاری مسابقات ، مخل اسکان ، آمار و ارقام مدال ها ، وضعیت مدال های کسب شده در دوره های قبل ، تعداد اردو های برگزار شده برای کاروان ایران و…. ارائه شد.
همچنین‌عنوان شد که با توجه به مسائل حقوق بشری تزریق واکسن کرونا برای همه الزامی‌نیست اما ورزشکاران باید ۷۲ ساعت پیش از اعزام‌در آزمایشگاهی که مشخص شده است تست بدهند.
علاوه بر آن اعلام شد که تمام نفراتی که قرار است کاروان را همراهی کنند مشخص شده است و قرار ورزشکاران ایرانی که شامل ۵۳ آقا و ۸ خانوم‌است در ۱۲ گروه اعزام میشوند که اولین آن بسکتبالی ها و آخرین آن ها کشتی خواهد بود‌
سجادی در ادامه این ملسه پاسخ گوی سوالات خبرنگاران شد . او در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان مشخص شدن پرچمدار کاروان گفت : قرار است که تا جلسه بعدی چنین اتفاقی بیافتند.
صالحی امیری درباره این موضوع که در این دوره بر خلاف قبل صحبتی مبنی بر تعداد ندال نمی شود بیان داشت: چیزی به فدراسیون ها درباره صحبت نکردن ابلاغ نشده است ، اما قطعا رشته های مختلف حریفان را آنالیز کرده اند و شاید به این دلیل صحبتی نمی کنند. با این‌حال در رشته هایی مثل شمشیر بازی ، کاراته و کشتی شانس بالای ۷۰ درصد برای کسب مدال داریم . همچنین نباید فراموش کرد که در درجه نخست برای ما بازی خوب اهمیت دارد.
صالحی امیری درباره حامی مالی گفت : ۳ مورد آمده بودند که با یک‌مورد به توافق رسیدیم اما با توجه به رخداد کرونا شرایط خاصی پدید آمد و همین فضای غیر امنی را برای شرکت های حامی به وجود آورد و ما هم‌نمی توانستیم‌تعهدی در این خصوص بدهیم و در نتیجه امکان توافق با حامی میسر نشد.
صالحی امیری در پاسخ به سوالی درباره حواشی فضای ورزش به خصوص انتخابات ها و تاثیر روی مسئله المپیکی گفت : برای شما آرزوی سلامتی داریم !
سجادی درباره حضور بریمانلو در المپیک گفت : چون کسب سهمیه ای نشده است کلا امکان حضور او حتی زیر پرچم آی او سی حتی با توجه به تعلیق جودو وجود ندارد.
یکی از خبرنگاران در ادامه درباره قرنطینه پس از مسابقات گفت : ما حتما به محض ورود ورزشکارانمان بازهم قرنطینه خواهیم داشت.
در ادامه در خصوص واکسینه شدن ورزشکاران سجادی گفت : صالحی امیری به ستاد کرونا پیشنهاد داده است که برای تمام ملی پوشان حتی آنانی که سهمیه المپیک نگرفته اند به همراه خبرنگاران تزریق واکسن صورت بگیرد.
سجادی در ادامه درباره کار های روانی برای اعزام کاروان بیان داشت: مسائل انگیزشی و روانی چیزی است که باید خیلی زودتر از کار های فیزیکی انجام شود که خوشبختانه چنین هم شده است ، چنین مسئله ای از مدت ها پیش توسط کمیته ملی المپیک و خود فدراسسون ها آغاز شده است تا هم‌بحث انگیزشی به خوبی انجام شود و هم این که بحث عصبی آن ها به خوبی مدیریت شود. خوشبختانه هم اکنون وضعیت خوبی وجود دارد ورزشکاران ما آمادگی کافی دارند.
صالحی امیری درباره حمایت های مالی از قهرمانان هم گفت : اگر متوجه شویم عزیزی دچار چالش است بلافاصله وارد میدان می شویم ، خوشبختانه حمایت ماهانه ۵۰۰ دلار از ورزشکاران توسط خود کمیته جهانی وجود دارد و ما هم برنامه هایی برای حمایت حتی به صورت عادی خواهیم داشت.
سجادی درباره شرایط خاص ورزشکاران و حضور آن ها تنها در کاروان و تاثیر روانی آن گفت : این مسئله تاثیر چندانی در کار ورزشکاران ندارد چرا که همه تلاش می کنند تا تمرین داشته باشند و پس از مسابقاتشان ممکن است شرایط دیگری داشته باشند.
سجادی درباره وضعیت کیانوش رستمی و سهراب مرادی و وضعیت خضور آن ها در المپیک بیان داشت : همچنان چیزی از طرف فدراسیون های جهانی مشخص نشده است که در چند روز آینده این اتفاق خواهد افتاد.
سجادی درباره حصور کادر پزشکی و ماساژور گفت : رشته های تیمی پزشک خود را دارند و علاوه بر آن هم ۲ پزشک با تیم همراه هستند و ۲ ماساژور هم تیم را همراهی می کند.
سجادی درباره این که تعداد میهمانان به حداقل رسیده است و چند نفر از ایران می رود گفت : تعداد میهمانان کمتر شده است و با توجه به کارت هایی که داده اند می توانند هربار ۳ نفر به صورت چرخشی اعزام شوند، البته بگویم که ۱۰۰ درصد میهمانان ورزشی خواهد بود و وزیر ورزش هم‌۹ مرداد به توکیو می رود.
در ادامه درباره پرداخت پاداش ها توسط دولت جدید بیان داشت: این روند کاملا حقوقی است و توسط هر دولتی انجام می شود اما آن بخش که بر عهده ماست تاکنون انجام شده است و ۵۰ درصد کمک هایمان را واریز کرده ایم و بودجه هایمان را بیشتر کرده ایم.

فخری در ادامه درباره این که امکان شکسته شدن رکورد ها وجود دارد یا نه بیان داشت : قطعا رکورد تعداد سهمیه و رکورد تعداد مدال شکسته خواهد شد اما درباره رکورد شکنی حضور بانوان نمی شود با اطمینان چنین چیزی گفت زیرا تنها در ۲ رشته دو و میدانی و کاراته چنین شانسی وجود دارد.
فخری درباره ارزیابی از مدال ها گفت : ورزشکاران شاخصی داریم و همچنین در رشته ای مثل کاراته از حضور ورزشکارانی بهره می بریم که همین حالا ۳ نفر از آن ها رنک یک دنیا هستند ، اما مطمئن باشید که نفرات خوبی داریم و ارزیابی ها مثبتی صورت گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:
صالحی امیری: نقطه ضعف ما این استبرنامه ریزی را در حد شعار تعریف کردیم
صالحی امیری: ایران در آسیا و جهان می درخشد/ میزبانی حق ملت ایران است
صالحی امیری: در وضعیت قرمز المپیک بدون تماشاگر خواهد بود

انتهای پیام /