صحبت های جنجالی ژاوی در آخرین کنفرانس خبری به‌عنوان سرمربی بارسلونا

به گزارش شبکه ورزشی لحظه؛  خوان لاپورتا، رئیس بارسا، روز جمعه به ژاوی اطلاع داد که بعد از آخرین بازی فصل تیم در روز یکشنبه کار با او را ادامه نخواهد داد و خبرگزاری‌ها اعلام کردند که هانسی فلیک جایگزین او خواهد شد.

ژاوی در کنفرانس خبری روز شنبه اعلام کرد: «من با رئیس صحبت کردم و او دلایل خود را برای نیاز به تغییر به من منتقل کرد. تنها کاری که می‌توانم بکنم این است که تصمیم را بپذیرم و به آن احترام بگذارم. او کسی است که در باشگاه تصمیم می‌گیرد. ما دست دادیم و همدیگر را در آغوش گرفتیم و بهترین‌ها را برای یکدیگر آرزو کردیم. من نیز از این به بعد هوادار دیگری در سکوها خواهم بود. این تصمیم با فکر به منافع باشگاه گرفته شد و آنها معتقدند که تغییر لازم است. من با انگیزه، تشنه و جاه‌طلب ماندم، به تیم اعتقاد داشتم و فکر می‌کردم می‌توانیم با تغییرات کوچک کارهای بزرگ انجام دهیم، اما اینطور نبود.»

ژاوی ۴۴ ساله در ماه ژانویه تصمیم گرفت که در پایان فصل از سمت خود کناره‌گیری ‌کند اما در ماه آوریل فاش کرد که باشگاه او را متقاعد کرده که تا پایان قراردادش در سال ۲۰۲۵ در سِمت خود بماند. با این حال، تنها یک ماه بعد لاپورتا تغییر نظر داد و ژاوی را اخراج کرد، که این موضوع باعث انتقاد شدید کیکه سانچس فلورس، سرمربی سویا شد و این مربی عنوان کرد که بارسلونا با اسطوره‌های خود بد برخورد می‌کند.

ژاوی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات فلورس مبنی بر اینکه لیونل مسی، رونالد کومان و حالا ژاوی به طرز بدی از تیم کاتالانی جدا شده‌اند، گفت: «این سوال را من نباید پاسخ دهم. دوست داشتم در شرایط دیگری باشگاه را ترک کنم. من به تیم اعتقاد داشتم.» ژاوی اعلام کرد که هیچ مشکلی با لاپورتا یا دکو ندارد و از هر دوی آنها سپاسگزار است، و همچنین تاکید کرد که هنوز هم حاضر است از سال آخر قرارداد خود چشم‌پوشی کند و پولی از بارسلونا نگیرد: «هیچ مشکلی در پرداخت وجود ندارد، قبلا هم در این مورد حرف زده بودم و اکنون نیز حرفم همان است.»

ژاوی به مدت دو سال و نیم سرمربیگری بارسا را بر عهده داشت و در سال ۲۰۲۱ جایگزین رونالد کومان شد و تیم نهم جدول را تحویل گرفت و آنها را به مقام دوم رساند. فصل گذشته که اولین فصل کاملش بود، با اولین قهرمانی بارسا در لیگ از سال ۲۰۱۹ به پایان رسید، در حالی که آنها قهرمان سوپرکاپ اسپانیا نیز شدند، اما امسال فصل ناامیدکننده‌ای را پشت سر گذاشتند و در لالیگا پس از رئال‌مادرید دوم شدند و هیچ جامی نگرفتند.

ژاوی افزود: «چند روز گذشته پیچیده بود اما وجدانم راحت است. من به کاری که در دو سال گذشته انجام داده‌ایم افتخار می‌کنم و خوشحالم. هیچ کاری به دلیل وضعیت مالی باشگاه آسان نبود. ما همیشه باشگاه را در اولویت قرار دادیم. به طور کلی خوشحالم زیرا خوب کار کردیم با اینکه این فصل آنطور که می‌خواستیم پیش نرفت. این تجربه دیدنی و فوق‌العاده‌ای بود. سعی خواهیم کرد از بازی آخر (یکشنبه) مقابل سویا لذت ببریم. می‌خواهم استراحت کنم و سپس باید دید که در آینده چه خواهد شد. من هرگز راه بازگشت را نمی‌بندم. این باشگاه محبوب زندگی من است.»

انتهای پیام/