صعود ایران با صدرنشینی و شکست فیلیپین

مردان واترپلو ایران در آخرین دیدار مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ برابر فیلیپین به برتری رسیدند تا به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شوند.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ واترپلوئیست‌های ایران پس از پیروزی برابر قزاقستان، امروز (جمعه) در سومین و آخرین بازی از مرحله مقدماتی رقابت‌های واترپلو قهرمانی آسیا (انتخابی لیگ جهانی) مقابل تیم فیلیپین به آب زدند.

ملی پوشان ایران که پیش از این هنگ کنگ و قزاقستان را شکست داده بودند، برای تثبیت صدرنشینی در گروه مقدماتی از ساعت ۱۲ امروز به مصاف فیلیپین رفتند و با نتیجه ۲۵ بر ۵ پیروز شدند.

بدین ترتیب تیم ملی واترپلو با کسب سه برد و هشت امتیاز دور مقدماتی را به پایان رساند تا در مرحله بعد به عنوان صدرنشین گروه B به مصاف تیم چهارم گروه A برود.

پیش از این دیدار ابتدا قزاقستان با نتیجه ۲۲ بر ۷ هنگ کنگ را شکست داد و با هفت امتیاز به عنوان تیم دوم گزوه B راهی مرحله حذفی شد.

رقابت‌های واترپلو قهرمانی آسیا دوم الی هشتم فروردین ۱۴۰۲ به میزبانی سنگاپور برگزار می‌شود و سه تیم برتر این مسابقات جواز حضور در لیگ جهانی واترپلو را کسب می‌کنند.

انتهای پیام/