صعود دو پله‌ای مقصودلو در رنکینگ جهانی/ فیروزجا در رده چهارم

ملی‌پوش شطرنج ایران موفق شد در ماه جاری با دو پله صعود در رده ۱۷ شطرنج جهان قرار بگیرد.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ در آخرین رنکینگ منتشر شده توسط فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) در ماه می، مگنوس کارلسن مرد شماره یک شطرنج جهان با ریتینگ ۲۸۵۳ هم‌چنان در صدر جهان قرار دارد. کارلسن که از حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان انصراف داد پس از حدود ۱۰ سال عنوان قهرمانی جهان را واگذار کرد.

مسابقات قهرمانی شطرنج جهان درحالی پیگیری شد که یان نپومنیشی از روسیه و دین لیرن از چین به مصاف هم رفتند که در پایان دین لیرن توانست با پیروزی در دیدار آخر سریع تای‌برک، عنوان قهرمانی شطرنج جهان را به دست بیاورد.

یان نپومنیشی، مرد روسی شطرنج جهان، با ریتینگ ۲۷۹۴ در رده دوم جهان ایستاده است. دین لیرن شطرنج باز چینی که به تازگی عنوان قهرمانی جهان را کسب کرده است با ریتینگ ۲۷۸۹ در رده سوم ایستاده است. علیرضا فیروجا شطرنج باز ایرانی که با پرچم فرانسه بازی می‌کند با ریتینگ ۲۷۸۵ در رده چهارم جهان قرار دارد. ناکامورآ آمریکایی با ریتینگ ۲۷۷۵ در رده پنجم، آنیش گیری هلندی با ریتینگ ۲۷۶۸ در رده ششم جهان ایستاده‌اند.

پرهام مقصودلو، مرد شماره یک شطرنج ایران که در ماه گذشته با ریتینگ ۲۷۳۰ در رده ۱۹ جهان قرار داشت با صعود دو پله‌ای موفق شد در ماه می در رده ۱۷ دنیا با ریتینگ ۲۷۳۴ قرار بگیرد. سید محمد امین طباطبایی دیگر ملی‌پوش شطرنج ایران در این ماه توانست با ریتینگ ۲۶۷۷ در رده ۶۰ جهان بایستد.

شطرنج ایران با میانگین ریتینگ ۲۵۴۸ در رده ۲۸ جهان ایستاده است. پرهام مقصودلو، محمد امین طباطبایی، پویا ایدنی، بردیا دانشور، سید خلیل موسوی، امیررضا پوررمضانعلی، آرین غلامی، امیررضا پورآقابالا، سارا سادات خادم الشریعه و مصدق پور به ترتیب ۱۰ شطرنج باز برتر ایران هستند.

در بخش استاندارد بانوان، هو یفان با ریتینگ ۲۶۲۸ در صدر جهان ایستاده است. خادم الشریعه که پرچم فدراسیون او هم‌چنان فدراسیون ایران است با ریتینگ ۲۴۹۰ در رده ۱۵ بانوان جهان ایستاده است.

انتهای پیام/