صعود شاگردان مومنی‌مقدم به عنوان صدرنشین به جمع هشت تیم برتر

تیم والیبال جوانان ایران با پیروزی مقابل قطر در رقابت‌های قهرمانی کمتر از ۲۰ سال آسیا به عنوان صدرنشین گروه دوم به مرحله بعد و هشت تیم برتر صعود کرد.

به گزارش گروه ورزش شکه لحظه؛ مرحله مقدماتی رقابت‌های والیبال قهرمانی کمتر از ۲۰ سال ۲۰۲۴ آسیا که از دوم مرداد در سورابایا اندونزی آغاز شده است، امروز با برگزاری هشت دیدار به پایان می‌رسد.

تیم والیبال جوانان ایران که در دو مسابقه قبلی خود موفق به شکست تیم‌های چین و چین‌تایپه شده بود، از ساعت ۱۳ در سومین و آخرین دیدار مرحله مقدماتی خود به مصاف قطر رفت و این تیم را نیز سه بر صفر شکست داد تا به عنوان صدرنشین گروه راهی مرحله دوم و جمع هشت تیم برتر مسابقات شود.

شاگردان غلامرضا مومنی‌مقدم در سه ست متوالی و با امتیاز‌های ۲۵ بر ۱۱، ۲۵ بر ۱۰ و ۲۵ بر ۱۱ قطر را شکست دادند و ۹ امتیازی شدند.

عمران کوک‌جیلی، شایان مهرابی، متین سقلی، سیدمتین حسینی، مرتضی طباطبایی و ابوالفضل مهدیان ترکیب شروع کننده تیم ایران در این مسابقه بودند که نسبت به دو دیدار قبلی با تغییراتی همراه بود.

تیم ایران پیش از این ۳ – ۰ تیم چین و چین تایپه را مغلوب کرد.

تیم‌های ایران (قهرمان دو دوره قبل) با ۹ و چین با ۶ امتیاز اول و دوم شدند و مجوز صعود گرفتند. تیم‌های چین تایپه با ۳ و قطر بدون امتیاز در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفتند و برای رده‌های ۹ تا ۱۶ رقابت خواهند کرد.