صعود فجر و هوادار و سقوط گل‌ریحان، نود و چوکا

پرونده رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور در فصل 1400-1399 امشب با برگزاری دیدارهای هفته سی و چهارم و پایانی این رقابت ها رسما بسته شد.

 به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه،  هفته سی و چهارم و پایانی رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور با برگزاری 7 دیدار برگزار شد.
در پایان این هفته تیم‌ فجرسپاسی که با 57 امتیاز و با تفاضل گل بهتر از هوادار و بادران در صدر جدول رقابت های لیگ یک قرار داشت موفق شد با برتری برابر گل ریحان 60 امتیازی شده و با قرارگیری در صدر جدول رقابت ها ضمن قهرمانی در این فصل از رقابت های لیگ یک پس از 8 سال دوری از سطح اول فوتبال کشور جواز حضور در رقابت های فصل آینده لیگ برتر باشگاه های کشور را کسب کند.
در سایر بازی های مهم این هفته تیم فوتبال هوادار موفق شد با شکست تیم شهرداری آستارا 60 امتیازی شود و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به تیم بادران به عنوان تیم دوم به رقابت های فصل آینده لیگ برتر باشگاه های کشور صعود کند. تیم بادارن نیز علارغم برتری برابر ملوان از صعود به لیگ برتر بازماند.
ضمن اینکه سقوط تیم‌های گل ریحان البرز، نود ارومیه و چوکای تالش به رقابت های فصل آینده لیگ دسته دوم باشگاه های کشور در هفته‌های اخیر مسجل شده بود این تیم ها به ترتیب با 18، 27 و 34 امتیاز و قرارگیری در رده های هجدهم تا شانزدهم به کار خود در این رقابت ها پایان دادند و بایستی فصل آینده در رقابت های لیگ دو به کار خود ادامه دهند.
با پایان هفته سی و چهارم و پایانی رقابت ها پرونده رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور در فصل 1400-1399 با صعود فجرشهید سپاسی، به لیگ برتر و سقوط تیم های گل ریحان البرز، نود ارومیه و چوکای تالش به رقابت های لیگ دسته دوم رسما بسته شد.
با بسته شدن پرونده فصل 1400-1399 رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور 90% تکلیف فصل آینده این رقابت ها و اسامی تیم های شرکت کننده در آن فصل نیز مشخص شد.
13 تیم شاهین شهرداری بوشهر، استقلال خوزستان، مس کرمان، خوشه طلایی ساوه، پارس جنوبی جم، خیبر خرم‌آباد، ملوان بندرانزلی، آرمان گهرسیرجان، قشقایی شیراز، شهرداری آستارا، رایکای بابلف بادران تهران و استقلال ملاثانی با حفظ سهمیه خود در فصل 1400-1399 جواز حضور در فصل آینده رقابت های لیگ‌ یک نیز کسب کردند.
2 تیم دیگر این رقابت ها تیم هایی خواهند بود که از لیگ برتر به لیگ یک سقوط خواهند کرد که تا بدین لحظه سقوط ماشین سازی مسجل شده و تیم دیگر نیز با برگزاری سه هفته پایانی لیگ برتر مشخص خواهد شد.
3 تیم باقی مانده نیز از رقابت های لیگ دسته دوم به لیگ یک صعود خواهند کرد که تا بدین لحظه صعود دو تیم شهرداری همدان و مس شهربابک به رقابت های فصل آینده لیگ یک قطعی و مسجل شده و تیم سوم نیز برنده مرحله پلی آف لیگ دسته دوم خواهد بود که به عنوان آخرین تیم به لیگ یک صعود خواهد کرد.
شایان ذکر است؛ که تیم های ویستاتوربین تهران و شهیدقندی یزد با قرارگیری در رده دوم جدول رده بندی گروه اول و دوم لیگ دسته دوم به مرحله پلی آف این رقابت ها صعود کرده اند که در این مرحله به صورت رفت و برگشت به رقابت خواهند پرداخت تا در نهایت تیم برنده در مجموع دو بازی رفت و برگشت به لیک یک صعود کند.
البته در مورد مرحله پلی آف نیز این نکته مهم قابل ذکر است که با توجه به اتفاقات و حواشی های هفته پایانی در گروه دوم رقابت های لیگ دسته دوم هنوز پرونده این اتفاقات در کمیته اخلاق در حال بررسی است و تکلیف مرحله پلی آف پس از اعلام نظر و آرای این کمیته مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
اعلام برنامه هفته بیست و ششم تا سی و یکم لیگ دسته یک
تغییرات چهار مسابقه از هفته بیست و پنجم لیگ دسته یک
لیگ دسته یک / دربی بوشهری های صدرنشینی را برای پارس جنوبی رقم زد

انتهای پیام /