صفری: تلاش می‌کنیم به عنوان تیم اول صعود کنیم/ سال گذشته در اروپا دیده شدیم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، تیم ملی والیبال بانوان ایران خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌کند که مردادماه در کره‌جنوبی برگزار خواهد شد. ملی‌پوشان کشورمان در نظر دارند برای آمادگی بیشتر در تورنمنت اسلوونی هم حضور داشته باشند.

شکوفه صفری بانوی والیبالیست کشورمان درباره شرایط تیم ملی و تمریناتی که در آزادی برگزار می‌شود، اظهار داشت: تمرینات ما خیلی خوب پیگیری می‌شود و شرایط اردو ایده‌آل است به همین دلیل چیزی کم نداریم. روند سال گذشته را طی می‌کنیم، روندی که رو به بهبود و پیشرفت است. 

وی درباره حضور در تورنمنت اسلوونی، عنوان کرد: در لیگ ایران تعداد تیم‌ها بسیار کم است به همین دلیل بازی‌های کمی هم در آن برگزار می‌شود، این بازی‌های تدارکاتی به تیم کمک می‌کند و تیم را در آماده سازی بهینه می‌برد تا در مسابقات اصلی شرکت کند. حضور در تورنمنت اسلوونی باعث می‌شود تا نقاط ضعف و قوت تیم هم مشخص شود در این صورت می‌توان نقاط ضعف را برطرف کرد.

صفری در پاسخ به این سوال که سنگاپور و کره‌جنوبی حریفان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا هستند، حریفان را چطور ارزیابی می‌کنی، گفت: همه هم قسم شدیم مثل سال گذشته بتوانیم به عنوان تیم اول گروه صعود کنیم. می‌توانیم تیم سنگاپور را شکست دهیم. با توجه به اینکه سال گذشته از کره‌جنوبی گیم گرفتیم برنامه‌ریزی ما این است امسال بتوانیم این تیم را شکست دهیم. برنامه‌ریزی این است حتما کره‌جنوبی را ببریم و به عنوان تیم اول صعود کنیم.

بانوی والیبالیست کشورمان درباره لباس جدیدی که برای تیم ملی والیبال بانوان طراحی شده، خاطرنشان کرد: لباس‌ها خیلی خوب شده است. جا دارد در اینجا از تمام کسانی که برای این لباس‌ها زحمت کشیده و تایید کرده‌اند تشکر کنم. از این پوشش بازیکنان بسکتبال و فوتسال هم استفاده می‌کنند. از نظر جنس این لباس‌ها بسیار مرغوب و سبک هستند که این موضوع به ما کمک می‌کند تا بتوانیم عملکرد بهتری در زمین والیبال داشته باشیم.

وی درباره صحبت‌های جواد مهرگان مبنی بر اینکه تلاش می‌شود تا امسال بیش از 10 بازیکن لژیونر شوند، آیا به این موضوع فکر می‌کنی، تصریح کرد: من هم به این موضوع فکر می‌کنم چون لژیونر شدن انگیزه بزرگی برای همه بازیکنان است. سال گذشته در مجارستان تورنمنتی داشتیم که این موضوع باعث شد تا در اروپا دیده شویم. با توجه به اینکه رقیبان ما که از بهترین‌های دنیا به شمار می‌روند، در آسیا هستند نمی‌توانیم در قاره‌های دیگر مسابقه‌ای داشته باشیم به همین دلیل تورنمنت سال گذشته باعث شد مربیان و تیم‌های دیگر ما را ببینند. غیر از برهانی، آشفته و صابری هم رفتند. حتی این امکان وجود داشت چند بازیکن دیگر هم خارج از ایران بازی کنند. این نقطه امیدی برای همه بازیکنان شد تا تلاش کنیم تا تعداد لژیونرها امسال بیشتر شود.

منبع: فارس