طلسم ۱۲۳۲ روزه استقلال در دربی می شکند؟

استقلال 1232 روز است که نتوانسته در جریان بازی از سد پرسپولیس عبور کند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، آخرین باری که استقلال در جریان بازی توانست پرسپولیس را شکست دهد، به تاریخ 10 اسفند 1396 باز میگردد. جایی که آبی پوشان با مربیگری وینفرد شفر و با گل به یادماندنی وریا غفوری، از سد پرسپولیس پرمهره و آماده گذشتند. از آن روز تاکنون دو تیم 8 بار با یکدیگر روبرو شده اند که سهم پرسپولیس 4 پیروزی بوده و 4 بازی دیگر نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

طبق قوانین فوتبال و در بازی هایی که به پنالتی کشیده می شود، نتیجه پایان 120 دقیقه ملاک است هر چند یکی از تیم ها در ضربات پنالتی برنده می شود اما نتیجه پایانی همان تساوی به ثبت می رسد. همانطور که در دربی شماره 31 و در تاریخ 19 اسفند 67 تیم پرسپولیس در ضربات پنالتی از سد استقلال عبور کرد اما نتیجه آن بازی جزو پیروزی های سرخپوشان نیامده و نتیجه تساوی برای دو تیم لحاظ شده است در نتیجه شهرآورد گذشته سرخابی های پایتخت نیز در شمارش تقابل های رو در رو، با نتیجه تساوی برای دو تیم لحاظ می گردد.

با این حساب، استقلال 1232 روز است که نتوانسته در جریان بازی از سد پرسپولیس عبور کند. در این مدت، سرخپوشان فاصله پیروزی هایشان با آبی پوشان را رفته رفته کاهش داده به نحوی که اکنون اختلاف دو تیم تنها یک پیروزی است. یعنی استقلال 26 بار در دربی ها برنده شده و تیم پرسپولیس نیز 25 بار و شاگردان مجیدی قصد دارند ضمن شکستن طلسم عدم برتری برابر رقیب دیرینه، یک بار دیگر فاصله خود با سرخپوشان را در تقابل های رو در رو افزایش دهند.

بیشتر بخوانید:
دربی ۹۶/ جام حذفی| پیش بازی پرسپولیس تهران – استقلال تهران
چهارمین دربی بدون تماشاگر بعد از کرونا
پخش زنده بازی تیم های پرسپولیس و استقلال امروز پنجشنبه ۲۴ تیر
کامرانی فر: از ورود حاشیه‌سازهای استقلال و پرسپولیس به استادیوم جلوگیری می کردم
مهاجرانی: شانس برد استقلال و پرسپولیس در دربی حذفی یکی است
ماموران تست دوپینگ در دربی حذفی

انتهای پیام/