طهماسبی: از ابتدا مشخص بود نکونام سرمربی استقلال می‌شود

پیشکسوت تیم استقلال گفت: اینکه یک مربی ایرانی به جای ساپینتو هدایت استقلال را برعهده گرفت از اتفاقات خوبی است که می‌تواند کمک کند ما در هر زمینه یک قدم از بقیه جلوتر باشیم.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه، بهمن طهماسبی، بازیکن سالهای گذشته استقلال درباره اینکه آیا انتخاب جواد نکونام برای هدایت استقلال درست بود یا نه اظهار داشت: به هر حال جواد نکونام یکی از فوتبالیست های خوشنام و بزرگ ایران در رده ملی و باشگاهی به شمار می‌رود. جواد نکونام با بیشترین تعداد بازی ملی و حضور در فوتبال اروپا یکی از مربیانی است که در طول سالهای گذشته تجربیات خوبی را چه در عرصه ملی و چه در عرصه باشگاهی به دست آورده است.

وی افزود: در سطح مربیگری هم توانسته یکی از مربیانی باشد که تجربه کار در لیگ برتر و لیگ دسته پایین‌تر را به دست بیاورد. از طرفی او مدتی هم در تیم ملی دستیار کارلوس کی روش بوده و در جایگاه کمک مربی تیم ملی هم تجربیات بالایی دارد. من فکر می‌کنم نکونام مربی خوبی برای استقلال باشد.

بازیکن قدیمی‌استقلال در این باره که آیا حضور نکونام در سمت سرمربیگری استقلال به موقع بوده یا نه توضیح داد: بله! فکر می‌کنم نکونام به موقع به استقلال آمده است. البته بالاخره همه باید از یک جایی شروع کنند و این برای جواد نکونام خوب بود که چند فصل در تیم های لیگ برتری کار کرد و حالا با تجربه بالاتری در رأس سطح کادر فنی استقلال حضور پیدا می‌کند. اما نکته مهم این است که او بتواند از تجربیات دیگران بهره لازم را ببرد.

وی افزود: نکونام باید حداقل با یک یا دو پیشکسوت فنی استقلال که دارای تجربیات بالای زیادی هستند مشورت کند. باید در طول فصل از آنها همفکری بگیرد و بداند در روزهای سخت و مواجهه با مسابقات حساس چه کار باید بکند. البته جواد نکونام با تجربه مربیگری در لیگ قهرمانان آسیا شرایط خوبی برای مربیگری استقلال دارد اما به هر حال انسان در هر شرایطی هم که باشد به مشورت نیاز دارد.

طهماسبی در این باره که آیا ادامه کار با ساپینتو در استقلال درست بوده یا نه گفت: به نظرم ساپینتو امتحانش را پس داده بود. ثابت کرد در مسابقات حساس و بزرگ کاری از پیش نمی‌برد و در روزهای مهم فوتبالی تمرکزش را از دست میدهد. مربی که نتواند در حساس‌ترین روزها درست تصمیم بگیرد، ترکیب تیمش را عوض کند و در نهایت تاکتیک کلی تیمش از ریشه تغییر پیدا کند به درد تیم مثل استقلال نمی‌خورد و اگر می‌ماند فصل بعد هم قهرمانی نمی‌آورد. استقلال نیاز دارد با مربی کار کند که اتفاقاً در روزهای حساس بهترین تصمیمات را بگیرد. پیروزی با استقلال در دیدارهای معمولی کار چندان سختی نیست. پیروزی با استقلال در دیدارهای حساس و روزهای بحرانی مهم است.

بازیکن سالهای گذشته استقلال همچنین در این باره که رابطه بین مدیریت باشگاه و نکونام تا چه اندازه در عملکرد این مربی تاثیر گذار است خاطرنشان کرد: قطعاً همین طور است. از ابتدا مشحص بود که بعد از جدایی ساپینتو جواد نکونام سرمربی استقلال می‌شود. در هفته‌های گذشته بارها در رسانه ها هم دیدیم که عنوان شد با نکونام جلسه شبانه برگزار کرده‌اند. این خیلی خوب است که باشگاه با مربی آینده اش هماهنگ باشد. الان هم شنیدم که لیست بازیکنان نکونام در اختیار باشگاه قرار گرفته و می‌داند که باشگاه در جریان بازیکنان مورد نیازش قرار داشته است. اینها همه در نهایت باعث می‌شود تا استقلال در شرایط بهتری به لیگ برگردد. مهمترین چیز استارت تمرینات و شروع کار بدنسازی برای بازگشت به لیگ برتر است. تا جایی که می‌دانم احتمالاً مسابقات از مردادماه استارت میخورد و استقلال فرصت زیادی برای این منظور ندارد.

وی همچنین در این بار که حضور یک ایرانی در رأس کادر فنی استقلال چه تاثیرات مثبتی میتواند داشته باشد توضیح داد: مهمترین اتفاق این است که جواد نکونام فوتبال ایران را می‌شناسند، بازیکنان را می‌شناسد و می‌داند برای حل مشکلات در استقلال چه کاری می‌تواند برایش مفیدتر باشد. این باعث می‌شود استقلال نسبت به فصل گذشته خودش در همه امور یک گام در فصل جدید جلوتر باشد.

انتهای پیام/