عذرخواهی داور اسپانیایی به خاطر گرفتن قهرمانی لالیگا از بارسلونا

فوتبال جهان – داور اسپانیایی که با اشتباه بزرگ خود مسبب ناکامی تیم فوتبال بارسلونا برای کسب عنوان قهرمانی لالیگا شد، بابت این اشتباه عذرخواهی کرد.

به گزارش شبکه لحظه و به نقل از خبرگزاری تسنیم ، آخرین هفته لالیگا در فصل 14-2013 یکی از جذاب‌ترین هفته‌های پایانی در تاریخ این رقابت‌ها بود. در حساس‌ترین بازی آن هفته بارسلونا در ورزشگاه نوکمپ میزبان اتلتیکومادرید بود. بارسلونا می‌بایست آن بازی را می‌برد تا صدر جدول را از چنگ میهمان مادریدی درآورد و قهرمان شود اما کار آبی‌و‌اناری‌ها در خانه گره خود و آنها در نهایت با بسنده کردن به تساوی یک بر یک جام را از دست دادند، البته داور بازی متئو لاهوس هم با تصمیم جنجال‌آفرین خود برای مردود اعلام کردن گل لیونل مسی (به گمان آفساید) که می‌‌توانست بارسایی‌ها را 2 بر صفر پیش بیندازد، در ناکامی تیمی که در آن زمان تحت هدایت خراردو مارتینو قرار داشت، تأثیرگذار بود. تصمیمی که تصاویر تلویزیونی نشان دادند اشتباه بوده است.

اکنون اِلویو پائولوروسو، دستیار سابق مارتینو در بارسلونا، مدعی شده است که لاهوس بعدها بابت ارتکاب آن اشتباه از بارسایی‌ها عذرخواهی کرده است.

او که به عنوان کارشناس به برنامه پلوتا آل‌پیسو در شبکه TNT اسپورت آرژانتین دعوت شده بود تا بازی دوستانه تیم ملی آرژانتین مقابل عراق را تحلیل کند، اشاره‌ای هم به دوران حضورش با مارتینو در تیم فوتبال بارسلونا داشت و چیزی را فاش کرد که تا به امروز کسی درباره‌اش صحبت نکرده بود.

پائولوروسو گفت: مسی گلی زد که ما را قهرمان لیگ می‌کرد و داور آن را مردود اعلام کرد. ساعت 2 ظهر بود و ما در رختکن داشتیم گریه می‌کردیم و داور آمد و از ما معذرت‌خواهی کرد. آن سال برای ما سال سختی بود.

پائولوروسو به مشکلاتی که بارسلونا در آن فصل داشت هم اشاره کرد و ادامه داد: ما فقط یک دروازه‌بان خوب داشتیم که او مصدوم شد. رئیس باشگاه (ساندرو روسل) سر از زندان درآورد، مسی که نمی‌دانست آیا (به خاطر تخلف مالیاتی‌اش) زندانی می‌شود یا نمی‌شود، پویول که به تاتا گفت ریکاوری می‌کند، پیکه مصدوم بود و نیمار هم که زانویش آسیب دید.