عراق به جای ایران میزبان جام ملت های ۲۰۲۷

شهردار بصره  اعلام کرده است که عراق جام ملت های ۲۰۲۷ را به طور مشترک با عربستان میزبانی می کند!

به گزارش شبکه ورزشی لحظه، عراق در سال های اخیر چند استادیوم تازه تاسیس فوتبال تاسیس کرده است که یکی از این ها در شهر بصره است. به ظاهرا فدراسیون فوتبال عراق در تلاش است در همکاری با فدراسیون فوتبال عربستان میزبانی چند بازی مهم از جام ملت های آسیا را برعهده بگیرد و این منوط به موافقت کنفدراسیون فوتبال آسیا است.

در نشست ۲۵ مهر ماه کنفدراسیون فوتبال آسیا، قطر به عنوان میزبان مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ جایگزین چین شد. با این اتفاق، این کشور از بین نامزدهای نهایی برای میزبانی جام ملت‌های فوتبال آسیا در سال ۲۰۲۷ کنار رفت و عربستان و هند به عنوان دو نامزد نهایی میزبانی این مسابقات انتخاب شدند. بر اساس اعلام AFC ایران ۴ روز قبل، یعنی در تاریخ ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر) از درخواستش برای میزبانی از مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ انصراف داده است. ازبکستان و استرالیا نیز پیش از این انصراف‌شان از میزبانی این مسابقات را اعلام کرده بودند.

بر اساس این خبر کنفدراسیون فوتبال آسیا باید انتخاب کند که کدام کشور میزبان جام ملت های ۲۰۲۷ خواهد شد و همان طور که در این خبر خواندید عراق در لیست نامزدهای میزبانی جام ملت های ۲۰۲۷ قرار ندارد و گویی عربستان می خواهد میزبانی از این مسابقات به همراه عراق را مطرح کند.

آخرین میزبانی ایران در سال ۱۹۷۴ اتفاق افتاد و با گذشت این همه سال ایران نتوانسته از نظر ساخت استادیوم های ورزشی و هم چنین دیگر زیر ساخت ها برای برگزاری بازی های بین المللی موفق عمل کند که این ناراحت کننده است. استادیوم آزادی که نزدیک به ۵ دهه از عمر آن می گذرد، هنوز به طور کامل بازسازی نشده است و اگر حضور تماشاگران در باز ی های لیگ برتر آزاد شود، این استادیوم به دلیل فرسودگی هایی تشخیص داده شده ، نمی تواند میزبان تماشاگران باشد و اکنون صندلی بخشی از سکوهای طبقه اول برداشته شده است.

عراق میزبان جام ملت های آسیا؛ آیا این خبر کافی نیست که به طور جدی در اندیشه بازسازی دقیق و کامل استادیوم آزادی، ساخت یک استادیوم دیگر در تهران و تجهیز دیگر استادیوم های فوتبال کشور به امکانات حرفه ای باشیم تا بعد از دهه های متوالی میزبان بازی های بزرگ و تورنمنت های بین المللی شویم.

بیشتر بخوانید:

زمان فینال جام ملت های آسیا مشخص شد
قطر نزدیک ترین گزینه برای میزبانی از جام ملت های آسیا ۲۰۲۳
اقدام آخرین لحظه ای اندونزی برای میزبانی جام ملت های آسیا

انتهای پیام/