عسکری: با ترکیب جوان، ما همین الان برنده‌ایم/ یک مدال، سهمیه المپیک را تضمین می‌کند

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، فریبرز عسکری در پاسخ به این سوال که شرایط تیم ملی تکواندو در آستانه اعزام به مسابقات جهانی منچستر در چه شرایطی به سر می‌برد، گفت: ما از اواخر دی‌ماه سال گذشته اردوهای تیم ملی را آغاز کردیم، در آن ۱۰ روز اول اسفندماه ۳ مسابقه در کیش داشتیم، بچه‌های ما در آن رقابت‌ها محک جدی خوردند. درواقع از فیلترهای مختلف بچه‌ها را رد کردیم و به این جمع‌بندی رسیدیم که آن ۸ نفر نفرات اعزامی به مسابقات جهانی منچستر باشند. ما تمرینات سخت برای ملی‌پوشان در نظر گرفتیم و با توجه به شرایط اقتصادی حاکم در کشور ما نتوانستیم در تورنمنت بین‌المللی آلمان شرکت کنیم تا از بچه‌ها بازخورد بگیریم. امروز شما شاهدید که ما در طول تمرینات شکل شبیه‌سازی مسابقات و روبروی هم قرار گرفتن را برای بچه‌ها در نظر گرفتیم. شاید در دوره‌های قبل سه هفته آخر به این شکل بچه‌ها روبروی هم پا نمی‌زدند و روی میت کارهایمان را انجام می‌دادیم، اما با توجه به این‌که بچه‌های ما خیلی روزهای زیادی با این شکل تمرین کردند از لحاظ آمادگی جسمانی خدا را شکر شرایط خوبی دارند.

سرمربی تیم ملی تکواندو در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: بچه‌های ما هفته آخر را نیز روبروی هم تمرین خواهند کرد. این عقب‌افتادگی را یک مقدار از لحاظ بازخورد در مسابقات بین‌المللی آلمان را جبران می‌کند. من به این تیم امیدوارم چون بچه‌ها تمرینات بدنی خیلی خوبی را پشت سر گذاشتند، اما به لحاظ مسابقات جهانی شرایط خاص خود را دارد و مسابقات قبل از المپیک است امتیازات المپیکی محسوب می‌شود. ما هم سعی کردیم بچه‌ها را از لحاظ روانی هم آماده حضور در این میدان بزرگ کنیم.

وی در مورد حضور یک روانشناس در کنار تیم ملی گفت: طبق تصمیماتی که گرفته شد، از دکتر صبحی به عنوان روانشناس در کنار تیم ملی استفاده می‌کنیم و در کنار تمرینات بدنی، تمرینات ذهنی او به ملی‌پوشان کمک می‌کند. فکر می‌کنم تا به اینجای کار شرایط خوب پیش رفته و امیدوارم در مسابقات جهانی منچستر بچه‌ها آمادگی ذهنی و جسمی خود را حفظ کنند و نتایجی در خور توجه و نام تکواندوی ایران کسب کنند.

سرمربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که ترکیب تیم ملی تقریبا جوان شده و با توجه به جوان بودن نفرات اعزامی به این مسابقات پیش‌بینی شما برای مسابقات جهانی چیست، گفت: با توجه به تغییرات قوانین و امتیازات حتی اگر بهترین تیم را هم داشتیم، پیش‌بینی نتیجه واقعا کار اشتباهی بود. جوانانی که ما داریم درست است که جوان و کم سن و سال هستند، اما در مقطعی هستیم که آنها بهترین‌های تکواندوی ایران هستند؛ یعنی پتانسیل موجود تکواندوی ایران همین نفرات هستند. این نفرات میانگین سنی تیم را پایین آورده‌اند. ما همین الآن هم برنده‌ایم چون این نفرات آینده تکواندوی ما را تضمین می‌کنند. این نفرات با ۱۸-۱۷ سن می‌توانند ۷ تا ۸ سال تکواندوی ما را بیمه کنند، اما مطمئن باشید این نفرات، نفرات دست و پا بسته‌ای نیستند و نقطه مثبت این است که علی‌رغم جوان بودن مقابل حریفان خود شناخته‌شده نیستند و این نقطه مثبت است. ما فکر می‌کنیم روی این نقطه مثبت باید بیشتر تمرکز کنیم. به هر حال هر کسی از یک نقطه‌ای شروع کرده است. تمام قهرمانان دنیا از یک جایی با شکست قهرمانان بزرگ، خود را مطرح کرده‌اند همانطور که این اتفاق برای ما هم رخ داده است. بهنام اسبقی برای اولین بار راهی مسابقات جهانی شد و در اولین حضور خود مدال طلای مسابقات را کسب کرد. آرمین هادی‌پور و هاشم حسینی در اولین حضور خود مدال نقره جهان را کسب می‌کنند و این بچه‌ها می‌توانند در اولین حضور خود شگفتی‌ساز شوند. امیدوارم بتوانند در جمع بزرگان دنیا نام خود را مطرح کنند.

وی در پاسخ به این سوال که امسال در سال المپیکی هستیم، قطعا کار شما سخت خواهد بود. نظر شما در مورد مسیری که پیش روی تکواندو قرار دارد چیست، گفت: مسابقات جهانی برای ما خیلی مهم است، چون می‌توانیم هم سهمیه المپیک را تثبیت کنیم و هم نتیجه را به سود خود تغییر دهیم. ما آرمین هادی‌پور را داریم که رنکینگ ۵ است، سجاد مردانی را داریم که رنکینگ ۶ است و میرهاشم حسینی را داریم که تا رنکینگ ۱۰ جهان بالا آمده است. در این مسابقات یک مدال خوش‌رنگ، سهمیه المپیک این نفرات را تضمین می‌کند، اما بعد از آن ۴ مرحله مسابقات گرندپری را پیش رو داریم که قطعا به آنها فکر نمی‌کنیم. تمام تمرکزمان را برای مسابقات جهانی و کسب امتیاز در این مسابقات گذاشته‌ایم که ان‌شاءالله بعد از کسب نتیجه مطلوب در مسابقات جهانی، با شکم‌سیری به مسابقات بعدی برویم و هر کدام که لازم بود را انتخاب کنیم و لازم نباشد که در تمام گرندپری‌ها حضور داشته باشیم. در واقع حضور در مسابقات گرندپری و کسب سهمیه المپیک را منوط کردیم به بعد از مسابقات جهانی و نتایجی که در منچستر رقم خواهد خورد.

وی در پایان صبحت‌های خود با تشکر از اصحاب رسانه گفت: از همه اصحاب رسانه به خاطر حمایت‌هایی که از تکواندو داشتند، تشکر می‌کنم. امیدوارم در ایامی که مسابقات جهانی برگزار می‌شود و مصادف است با ماه مبارک رمضان،‌ مردم عزیز کشورمان سر سفره افطار و سحر ملی‌پوشان کشورمان را دعا کنند تا با کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال‌ها دل مردم شاد شود.

منبع: فارس