عسکری: روند تکواندوکاران امیدوار کننده است

سرمربی تیم ملی تکواندو معتقد است، روند رو به رشد تکواندوکاران امیدورا کننده است.

به گزارش شبکه لحظه و به نقل از ایسنا:

فریبرز عسکری درباره روند تیم ملی تکواندو از زمان حضورش در راس کادرفنی، توضیح داد: خدا را شکر در این مدتی که تیم ملی تحویل گرفته‌ایم روند رو به رشدی را داشته‌ایم و این صحبت را با توجه به نتایج ملی‌پوشان در مسابقات اخیر می‌گویم. ملی‌پوشان رشد خوبی کرده‌اند و این مسئله امیدواری ما برای موفقیت آن‌ها در میادین مختلف پیش رو را بیشتر می‌کند.

او ادامه داد: برنامه‌ای که ما پیش بینی کرده‌ایم، حرکت آهسته و پیوسته به سمت هدفی مشخص شده است چرا که زمان کافی برای این کار را داریم. اوج کار ما در سال ۲۰۱۹ خواهد بود و از این بابت هدف گذاری ما رساندن ملی‌پوشان به آمادگی قابل قبول است. از همان شروع کار می‌خواستیم با تجربه‌هایمان را در رنکینگی که دارند حفظ کنیم و با کار کردن روی جوانترها آن‌ها را به رنک‌های بالا رسانده و در بین باتحربه‌ها قرار دهیم. خوشبختانه تا به امروز این اتفاق رخ داده و امیدوارم در ادامه راه نیز شاهد این روند خوب باشیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو افزود: ملی‌پوشان باتجربه ما با توجه به مدال‌هایی که گرفته‌اند در رنکینگ بالا می‌آیند و می‌توانند برای سهمیه المپیک تلاش کنند، از این رو هدف گذاری ما اضافه کردن تکواندوکاران جوان به جمع رنک‌دارها است تا ان‌شاءالله ماحصل تلاششان را با کسب ۱۲۰ امتیاز مسابقات جهانی ۲۰۱۹ ببینند و بار سفر به المپیک ۲۰۲۰ توکیو را ببندند.

او در مورد مسابقات پیش روی تکواندوکاران نیز گفت: بعد از مسابقات فینال گرندپری ۲۰۱۸ رقابت‌های بین‌المللی جام فجر، جام باشگاه‌های آسیا و جام ریاست فدراسیون جهانی را در ایران داریم که امیدوارم تکواندوکاران نتایج خوبی را کسب کنند.

عسکری در پاسخ به این سوال، با توجه به روند موجود می‌توان به موفقیت تیم ملی تکواندو در فینال گرندپری ۲۰۱۸ امیدوار بود؟ اظهار کرد: شواهد موجود از روند تیم ملی اینطور نشان می‌دهد. با این حال نباید فراموش کنیم ۱۶ تکواندوکار برتر دنیا در این مسابقات شرکت می‌کنند و موفقیت در این رقابت‌ها کار بسیار سختی است. با این حال من باز هم می‌گویم، هرکسی که در این رقابت‌ها کمتر اشتباه کند بهترین نتیجه را می‌گیرد و ما نیزسعی می‌کنیم اشتباه کمتری داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص تعداد تکواندوکاران اعزامی به فینال گرندپری، اظهار کرد: در حال حاضر چهار ملی‌پوش را داریم که جواز حضور در این رقابت‌ها دارند ولی با این حال ترکیب نهایی را در روزهای بعد اعلام می‌کنیم.