عسگری : تمامی اشتباهات داوری مربوط به پایین بودن دستمزد نیست

کمیته خودش تعیین می‌کند و به دپارتمان می‌گوید این داور را بردار و آن داور را بگذار. شما ببینید کدام تشکیلات در فدراسیون مستقل است؟ دپارتمان. اصلا کمیته جایگاهی در فدراسیون ندارد. یعنی استقرار و مکانی ندارد و در طول سال بنا به نیاز، 5 ، 6 یا ماهی یک‌بار، جلسه می‌گذارند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، عسگری کارشناس داوری فوتبال ایران گفت:در بازی استقلال و فولاد سیدعلی چه ضعفی داشت؟ قضاوت بی‌نقصی داشت اما ببینید چه حرف‌هایی به داور زدند؛ ویلا نداریم در اختیار شما قرار بدهیم! این بدترین توهین و اتهام است. آیا کمیته داوران جایی یک کلمه از این داور حمایت کرد؟

یا در بازی ذوب‌آهن و ماشین‌سازی داور، سه پنالتی درستی گرفت و اخراج او هم درست بود. کمک داورش اشتباه کرد، چرا ترکش آن باید به داور بخورد؟ بعد در رسانه‌ها گفتند داور محروم شده و… این بدترین ضربه به روحیه داور است. جو بر علیه فدراسیون و کمیته داوران شدید شده و آن‌ها می‌ترسند اگر جلوی این جو بایستند شاید منصب و مسئولیت‌شان لطمه بخورد.

عسگری در مورد دستمزد دوازده میلیارد تومانی فغانی برای یک سال قضاوت در استرالیا اظهار داشت: در تمام دنیا همین شرایط است. ما جزو کشورهایی هستیم که از این نظر از همه کمتریم. اطلاع دارم در عراق یک داور برای هر بازی 200 دلار می‌گیرد یا در ازبکستان 600 دلار می‌گیرند. در امارات یک داور حدود 1500 دلار می‌گیرد و ما در مورد امارات و قطر که اصلا نمی‌توانیم صحبت کنیم .

بیشتر بخوانید :

عسگری: گل تراکتور به پرسپولیس آفساید نبود/ فغانی در بازی با استقلال اشتباهی نداشت

صحبت‌های مهم سوبخیدین در مورد فغانی و استفاده از VAR/ عسگری: سمت ها در AFC متعلق به فوتبال ایران است