علی خطیر که از معاونت باشگاه استقلال استعفا کرده است، امروز در یک نشست خبری با حضور خبرنگاران شرکت کرد

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه، آقای فتح‌الله‌زاده! بگذارید استقلال نفس بکشد! خطیر در واکنش به اعتراضات فتح الله زاده مدیرعامل سابق استقلال اینگونه واکنش نشان داد:
مدیران گذشته استقلال! شما پرونده‌تان سیاه است. شما نیایید انتقاد کنید. آقای فتح‌الله‌زاده خط ندهید که افراد دیگری حرف بزنند.

آقای فتح‌الله‌زاده به من می‌گویند خیلی استعفا می‌دهد! آقای فتح‌الله! شما خیلی مصاحبه می‌کنید. شما به چه حقی و چرا این قدر مصاحبه می‌کنید؟! بگذارید استقلال نفس بکشد، استقلال آرامش می‌خواهد. من رفته‌ام تا به هوای من استقلال را نزنند.

من اشتباهی آمده بودم. تو را به امام حسین اینقدر به استقلال حمله نکنید. شما پرونده‌تان سیاه‌تر از آدم‌هایی است که الان در استقلال کار می‌کنند. در دوره‌ شما بازیکنان زیادی آمدند و حتی یک دقیقه بازی نکرد. لیام ردی، توزی، شیحی، بویان و… یک دقیقه بازی نکردند. پروپیچ را من آوردم؟ پروپیچ را چه کسی آورد؟ ایجنت این بازیکن چه کسی بود؟ چقدر با او قرارداد بستید؟ اگر این بازیکن را نخواستید چرا با او تسویه نکردید؟

خطیر باز هم به یکی دیگر از مدیران عامل باشگاه استقلال حمله کرد و در خطاب به افتخاری گفت؛

خطیر : افتخاری به شارلوا نامه زد که ما حق رشد نورافکن را به شما می بخشیم ! کی به شما این اجازه را داده که حقش را ببخشی اقای افتخاری ؟؟ شما چگونه این کار را کردی؟ کی شما را سیاه کرد؟ وقتی این موضوع را دنبال کردم بعضی ها با من بد شدند، هرگز با بازیکنی تماس نگرفتم!یک نفر بیاید بگوید من با او تماس گرفته ام ! ایجنت مداقع حقوق خود و بعد بازیکن است ، من هم مدافع حقوق استقلال روزی که استرا دستیارانش را فرستاد سوالش این بود که هر بازیکن با کدام ایجنت است! . این معنی اش این است که وقتی یک سری بازیکن با یک ایجنت باشند ممکن است باندی شکل بگیرد درد من اینجا بود، وقتی یک ایجنت 5-6 بازیکن من را داشته باشد مشکل ایجاد می شود.

کاری نداشت که من به بازیکن وقتی 4 میلیارد بخواهد بگویم میدهم و بشوم آدم خوبه ! وقتی منافع بازیکن را در نظر نمیگری بخاطر همین بازیکن به طرفداری ات حرف نمیزند! خیلی، صداقت در باشگاه ندیدم افتخار میکنم اگر ایجنت گفته باشد خطیر نگذاشت من وارد باشگاه شوم. فتحی یکی از بهترین مدیرانی بود که با او کار کردم او هم یک جایی مجبور شد با فلان فرد کار کند نمیدانم چرا روی یک سری از اعتقاداتش پا گذاشت تنها دلخوری ام از او این است وگرنه فتحی یک انسان بی نظیر بود.

خطیر در مورد انتخاب استراماچونی و ماجرای آشنایی او با این مربی ایتالیایی گفت:

خطیر : آوردن استرا آسان نبود او یک برند است، اولین بار فروردین ماه با او تماس گرفتم! به او اعتقاد داشتم ! دنبال مربی جوان و با انگیزه بودم ،خودم به شخصه مربیان ایتالیایی را خیلی دوست دارم! رحمان رضایی در آوردن استرا به ما کمک کرد چون ایجنتش یکی بود و رحمان هم دوست من بود .بعد از بررسی او بالاخره به ایران آمد ،من قبلا به او گفتم که در استقلال نمی مانم ناراحت شد که داری من رو میاری بعد خودت داری در میری. از مشکل خانوادگی ام گفتم و.. گفت بمان تا کمی وضعیت ثابت بشود و بعد خواستی بری، برو، دیگر دیدم که هسته اصلی تیم بسته شده، بعد اتفاق آخر هم افتاد و من تصمیم گرفتم که بروم. دیدم که بخاطر من دراند استقلال را میزنند، اگر استرا ناراحت شده باشد از او عذرخواهی میکنم و هر کمکی که بخواهد هر جایی صادقانه در خدمتت هستم(به او گفتم) و او به نوعی موافقت کرد.

خطیر در رابطه با کنار گذاشتن بازیکنان بزرگ استقلال و شرایط هیات مدیره گفت:
همه میدانند کدام عضو هیات مدیره روی تخته رفت و اسم کسانی که باید بروند را نوشت، رحمتی، منتظری، چشمی، حیدری و کریمی، اینها را نوشت و همه را متقاعد کرد که اینها نباید باشند! بعد من شدم آدم بده اینها شدند آدم خوبه ! شما اسم یک سری را در لیست خروجی می نویسید بعد با انها مذاکره میکنید؟ مگر می شود ؟!! خواستید مرا خراب کنید؟! میدانید چقدر فحش خواهر و مادر.. به دختر 8 ساله من فحش میدادند!! اینجا فکرکردم خیلی بی غیرتم! بعد اقای منتظری میگوید باید بروید با یک نفر مذاکره کنید! دیگر حرف نمیزنم مگر اینکه آنها حرف بزنند، آن وقت اسناد را رو می کنم.

شخصاً از شفر عذرخواهی می‌کنم، نباید آبروی او را می‌بردم.

خطیر درباره اینکه پیش از این قرار بود راجع به شفر و موضوع دلالی صحبت کند، اظهار داشت: پیش از اینکه در مورد شفر صحبت کنم، باید بگویم که من هم انسان هستم و اشتباه می‌کنم. همین جا اعلام می‌کنم آن کار بنده اشتباه بوده است و اگر به آن زمان برگردم هیچ وقت در مورد شفر آن حرف را نمی‌زنم.

خطیر: ابتدا شفر با من ارتباطش بهتر از بقیه بود اما وقتی منافع استقلال را در نظر میگیرم و میجنگم برایش، با من بد می شوند .یک سری دشمن در داخل است که نمیگذارند…در جلسه با من بد دست داد، بعد از جلسه به او پیام دادم گفتم دوتا سیگنال بد فرستادی داستان چیه ؟ پیام را سین کرد اما جواب نداد. بعد در مراسم ختمی او با من دست نداد اما بقیه دست داد! عصر با فتحی تماس گرفتم گفت نگران نباش حلش میکنم. فتحی بعد گفت به گوش شفر رساندند که خطیر میخواهد اخراجت کند، داستان این بود بعد از بازی باسایپا جلسه گذاشتیم، من گفتم باید پلن دوم داشته باشیم اتفاقا من مخالف اهراج شفر بودم بخاطر قرارداد سنگینش، گفتم 4 بازی آخر اگر نتیجه نگرفت بگوییم ساشا اخراج شود! چون یک سری از مشکلات از ساشا بود. من به شفر حق میدهم چون وقتی یکی بیاید بگوید یکی که دوستت هست که میخواهد اخراجت کند، ازش ناراحت می شوم به او حق میدهم! ولی من منافع باشگاه را در نظر گرفتم ، قرار نبود چیزی از جلسه خارج شود و او تا آخرین روز هم هی میگفت پلن بی !

اما داستان اعتصاب بازیکنان و مهدی رحمتی از زبان خطیر:
رحمتی راضی به اعتصاب نبود، چندبازی آخر نتوانست نقش کاپیتانی را بازی کند ، نمیشد جو علیهش بود .از منتظری خواهش کردم این تیم را برگردون ، به او گفتم تو نماینده شورای صنفی بازیکنان نیستی تو کاپیتان تیمی , گفت چک را برایم بفرست بگویم بازیکنان برگردند! گفت تا چک را نفرستید برنمیگردم(یم) گفتم حس بدی پیدا میکنند که عکس را بفرستم و … آن اتفاق، اتفاق بسیار بدی در تاریخ استقلال بود نه که آنها حق نداشته باشند، حق داشتند اما هوادار چه می شود ؟ حق او چه می شود ؟رحمتی برگشت اما گفت اگر بازی کنم به من میگویند خائن. مجیدی با بازیکنان صحبت کرد که برگردند و خواست کمک کند او از اعتبارش استفاده کرد و دو سه بازی قبل بازیکنان به اعتبار او به زمین رفتند اما دیگر آن بازی آخر نمیشد کاری کند…

خطیر در مورد قراردادش با استقلال وگفت:
قرارداد من با استقلال 200 میلیون است که یک ریالش را هم به من ندادند، خواستم بگیرم اما ندادند گفتند بازیکن است زمین است وضعت خوبه .. نگرفتم .کل دریافتی من 7-8 ا کارت هدیه 200-300 هزارتومنی است! هرکسی مدرکی از درآمد نامشروع داشتم بگوید، طلبم را از باشگاه میگیرم حتما شکایت نمیکنم ولی پولم را میگیرم. هزنیه بلیت خانواده استرا را من دادم ,منی که انقدر برای استقلال از جون و دل گذشتم یک خورده ناراحت شدم اما نباید این را مطرح میکردم.

وقتی یک ایجنت بشود همه کاره باند سفتا به وجود میاد من هم می توانستم با بازیکنان قرارداد میلیاردی ببندم و محبوب شوم. در باشگاه استقلال صداقت ندیدم ، افتخار میکنم که یک ایجنت گفته من خطیر را از باشگاه بیرون کردم.

خطیر در مورد فرهاد مجیدی هم صحبت کرد و گفت:
از مجیدی تشکر میکنم ، گرچه یه خرده از دستش ناراحتم درباره فایل صوتی…از فرهاد و مظلومی عذر میخواهم، من آن را منتشر نکردم .مصاحبه فرهاد بی مهری بود و درست نبود . به یکی دو دوست مشترک آن فایل را فرستادم…آن دوست عزیزمون این فایل را پخش کرد!! نمیدانم با فرهاد مشکل داشته یا نه، از فرهاد عذرخواهی میکنم .برای او آرزوی موفقیت میکنم. او نسوخت 5 بازی خوب داشت و به نیمکت تیم امید رسید. اگر در استقلال نبود به این جایگاه نمیرسید ، او میدانست پلن ما مربی خارجی خیلی خوب استو نمی توانیم به او قول خاصی دهیم.

و در پایان صحبت های خطیر در رابطه با مدیران وقت باشگاه استقلال
خطیر: از خلیل زاده تشکر میکنم . چندبار مشکل مالی و حقوقی به ما کمک کرد ، از او تشکرمیکنم از فتحی تشکر میکنم مثل برادر و دوست بودیم گرچه از او دلخوری هایی دارم اما شاید بخاطر مصلحت استقلال بوده و من او را خیلی دوست دارم. همیشه مثل یک دوست کنارش هستم ، فتحی نمی خواست من این شکلی از او جدا شوم, میماندم بخاطر من استقلال ضربه میخورد . از این افراد میخواهم به استقلال ضربه نزند و اخبار منفی و دروغ منتشر نکنند، از سلطانی فر تشکر میکنم اون رنگی نیست من قسم میخورم در حل مسئله مچور سرخابی ها، مشکل پروپئیچ ، اسپانسر و… کمک کرد .از کسانی که از من ناراحت بودند عذرمیخواهم، از همه میخواهم پشت سرمربی تیم باشند.