عنایتی: هدف‌مان حضور پرقدرت در انتخابی المپیک و هانگژو بود

در بازی‌های مقدماتی ما واقعا کم تجربگی کردیم و با کارت زرد از دور نهایی حذف شدیم.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه، رضا عنایتی پس از برد 4 بر صفر تیم ملی امید کشورمان مقابل ویتنام، اظهار داشت: بازی خوبی بود. تمام تمرکزمان بر این است که با شرایط خوبی از این مرحله صعود کنیم. بازی‌ها در مراحل بعدی سخت تر می‌شود.

وی افزود: امروز دست‌مان نسبت به بازی عربستان بازتر بود که 14 بازیکن داشتیم و کارمان سخت شده بود. هوای شرجی اینجا بازیکنان را اذیت می‌کند. بچه‌هایی که باید به ما اضافه شدند. برای مرحله بعد آماده می‌شویم. البته اول باید با مغولستان بازی کنیم. مراحل حذفی برای ما خیلی حساسیت دارد. از هوادارانی که امروز تیم را حمایت کردند تشکر می‌کنم. ان شاالله بازی به بازی شرایط خوبی داشته باشیم. بچ‌ها نشان دادند پتانسیل خیلی خوبی دارند و از تجربه خودشان به نحو احسن استفاده می‌کنند.

سرمربی تیم ملی امید در مورد اینکه به نظر می‌رسد تمرکزش بیشتر روی بازی‌های هانگژو بود تا مسابقات المپیک، گفت: نه هدفگذاری ما از اول این بود که در هر دو تورنمنت با قدرت شرکت کنیم. از بازیکنانی که در در آن لیست بودند، سعی کردم افرادی که سن‌شان به هانگژو می‌خورد را انتخاب کنم. در بازی‌های مقدماتی ما واقعا کم تجربگی کردیم و با کارت زرد از دور نهایی حذف شدیم.

وی تصریح کرد: نمی‌خواهم حرف‌های تکراری بزنم اما 17 روز تیم را در اختیار داشتم. هرآنچه که در توانم بود واقعا انجام دادم. ازبکستان مخصوصا در رده پایه با شتاب بالا می‌رود. عربستان هم همینطور است. باید فکر اساسی برای این موضوع انجام بدهیم. نمی‌خواهم توجیه کنم. روز بازی با ازبکستان همانطور که پیش بینی می‌کردیم شرایط خوبی نداشتیم. از بازیکنان باتجربه انتظار خیلی بیشتری داشتم که در آن جو شرایط را درک کنند ولی اتفاق فوتبالی می‌افتد. من هم عذرخواهی کردم. سعی می‌کنیم در این جام با تمام قدرت کار کنیم و بعد از حدود 23 سال به موفقیت برسیم. در فوتبال قول دادن ساده نیست اما قول می‌دهم همه توان‌مان را بگذاریم تا بازی به بازی جلو برویم و دست پر برگردیم.

وی افزود: طبق شرایط جدولی صدرنشین با تیم سوم یک گروه بازی می‌کند. تیم دوم هم به همین شکل، این می‌تواند خیلی خوب باشد. تیم سوم اگر بشویم به ژاپن می‌خوریم. همه گروه‌ها را نگاه کردیم. تلاش می‌کنیم صدرنشین شویم. دوم بشویم هم زیاد تفاوتی ندارد. فقط شرایط‌مان کمی سخت می‌شود.